Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#54793Zamítnutá reklamace notebooku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2022, před 3 lety

Denisa Posltová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 15.11.2021 jsem u společnosti Alza zakoupila notebook HP 255 G7 Dark Ash. Dne 14.12.2021 jsem zboží přinesla k reklamaci na pobočku Alzy v Hradci Králové a to z důvodu, že se notebook od prvního spuštění zasekával, byl příšerně pomalý a po pár dnech nešel dokonce vůbec zapnout, pak zase ano, poté opět ne. Notebook absolutně nereagoval a to i přesto, že jsem dokončila veškeré aktualizace a nainstalovala Windows. Reklamace mi byla zamítnutá, bez uvedení důvodu, psala jsem Alze stížnost, opět zamítnuto, prý je sekání vlastnost notebooku a ne vada. To, že mi notebook nešel vubec zapnout už ale nikdo neřešil (mám k tomu i video důkaz, že notebook vůbec nereagoval) dokonce Alzy servisní technik mi v den reklamace zaslal SMS, že ani jemu nelze notebook spustit. I tuto SMS jsem alze odeslala, opět bez nějakého řešení. Notebook patří mezi levnější, stal mě 10 tisíc korun, proto ještě pochopím, že bude treba pomalejší. Ale ze se úplně nový notebook hned od začátku používání seká a dokonce po pár dnech nejde celý den spustit, pak zase ano, další den opět ne, to už vada opravdu je.


Produkt

číslo objednávky 448950532, číslo reklamace ASRE211144524


Požadované řešení

Žádám alzu o vrácení peněz nebo poukaz v hodnotě zakoupeného zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2022 12:41, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.1.2022 17:09, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Obrátila jsem se k ověření na reklamační oddělení. Dle zjištěných informací, šel nadále notebook již zapnout. Je pravděpodobné, že byl nejspíše pouze vybitý. K uplatnění reklamace musí servis objevit závadu, která se však během reklamačního řízení neprojevila. Mohu Vás tak ujistit, že reklamace byla řešena řádně i v souladu s Novým Občanským zákoníkem, našimi Obchodními podmínkami a Reklamačním řádem. V případě, že zařízení vykazuje novou závadu, je samozřejmě možné uplatnit v záruční lhůtě novou reklamaci, kterou zašleme opět na posouzení autorizovanému servisu.

Přeji hezký den, Kateřina, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 14:42, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření, stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost smírné vyřešení sporu potvrdit, a následně stížnost případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2022 08:39, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 12:32, před 3 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.