Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost mi zvýšila od 10/2021 zálohy o 2500,- s tím, že je před topnou sezónou a bude se zvyšovat cena. O kolik nikdo nepsal. 31.12.2021 mi přišel nový rozpis záloh a to navýšen o dalších 7100,-Kč . Opět jen dopis, že rostou ceny. O koli a od kdy, tam opět nebylo. Vyůčtování bude až v dubnu. Jestli teda od nich bude!! Již od roku 2018 mám podepsanou smlouvu s jiným dodavatelem, ale tento mě neustále drží a nepustí. Jediná "info linka" nefunguje, na emaily nereagují.
Zelená elektřina s.r.o.
Vyjádření společnosti a ukončení smlouvy.
|
Tweet |
Vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Zvýšení záloh:
1) Zvýšení ceny
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
2) Navýšení záloh během probíhajícího zúčtovacího období
V případě, že dodavatel změní výši záloh v průběhu zúčtovacího období (tzn. zvýší zálohy, které již jsou dopředu stanovené), musí splňovat podobné podmínky jako při zvýšení cen. Musí si tedy možnost zvýšení vyhradit ve smlouvě, musí o zvýšení záloh spotřebitele včasně a stanoveným způsobem informovat a také musí spotřebiteli umožnit smlouvu bez postihu vypovědět.
3) Navýšení záloh na počátku zúčtovacího období
Dodavatel může na začátku zúčtovacího období nastavit novou výši záloh (tehdy se nejedná o změnu již stanovených záloh, ale o nové vypočtení pro následující zúčtovací období). Nastavené zálohy musí odpovídat důvodně předpokládané spotřebě elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období. Dodavatel tedy nemůže zálohy zvednout na neopodstatněnou výši, ale vždy pouze na rozumně očekávatelnou výši.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Naše společnost prověří stížnost a zákazníkovi se vyjádříme.
S ohledem na výše uvedené vyjádření společnosti stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost informovat o dalším vývoji případu.
Společnost by měla začít jednat slušně. Opět se jmenují jinak, i když tam stále figuruje stejná osoba. Už by to té paní měl někdo zakázat!!! Doufám, že už mi konečně potvrdí výpověď .
Naše společnost předala výpověď na příslušné oddělení.
Přeřazujeme stížnost opět na spotřebitelku, aby měla možnost informovat o dalším vývoji případu.
Vaše společnost obdržela výpověď už 26.1.2022 !!K dnešmímu datu nemám žádnou odpověď. Jinak VÝPOVĚĎ jste jako SE obrdželi už v roce 2018!!! Od 1.1.2019 jsem měla odebírat plyn od nového dodavatele. Smlouva je v příloze.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.