Společnost


Ateli, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:559
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 112 stížnostech.

#54813Objednaný produkt nelze dodat, peníze také ne, jen dárkový poukaz, který mi byl později dokonce zrušen = PODVOD

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 17 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2022, před 3 lety

Jan Beneš

Znění stížnosti

Na eshopu www.postazdarma.cz jsem objednal produkt v hodnotě 599 Kč. Následně mi přišel email že zboží nelze dodat protože není skladem u dodavatele a že peníze nelze podle obchodních podmínek vrátit, nabízí jen dárkový poukaz na stejnou hodnotu v jejich eshopu (ten jsem odmítl ale jinou možnost jsem nedostal). Nemám tedy jakoukoli možnost jak peníze dostat zpět !!!. Teď jsem zjistil že mi byl kupón dokonce zrušen, stejně jako můj uživatelský účet a historie všech objednávek. Kontaktní email byl zřejmě také zrušen nebo jsem už blokován. Byl jsem v podstatě okraden.


Produkt

https://www.postazdarma.cz/spodni-pradlo-9010032/pansky-zupan-howell-cerny


Požadované řešení

Vrácení peněz za produkt, který nelze dodat, jak bylo několikrát už požadováno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2022 14:20, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Společnost nemůže omezit spotřebitelova zákonná práva na základě ustanovení jejich obchodních podmínek, takovéto jednání by bylo protizákonné.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.1.2022 12:22, před 3 lety

Vážený pane Beneši,

velice se omlouváme za zdržení vrácení částky za nedostupný produkt. Požadavek na vrácení peněz v pořádku evidujeme v systému a částka Vám bude vrácena nejpozději do konce tohoto týdne. Pokud si budete přát zjistit bližší informace, kontaktujte nás prosím na email info@postazdarma.cz. Kontaktovat nás můžete i na Facebooku, děkujeme.

S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucka B.
PoštaZDARMA.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.1.2022 13:52, před 3 lety


Jan Beneš

Díky za další lež - peníze samozřejmě nedorazily ani do dnešního dne. V čem je problém tentokrát?

Ještě prosím o vyjádření proč jste mi vy sama odmítla vrátit peníze při první žádosti emailem? Spletla jste se nebo přehlédla?... (předpokládám že za změnou postoje k vrácení peněz pomohl telefon z ČOI)

Psát si o vyjádření na email info@postazdarma.cz nemá moc smysl, protože poslední dva emaily ze začátku roku nešly doručit - pravděpodobně mě blokujete, tak proto si o to říkám zde.

Hezký den,
Jan Beneš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.1.2022 11:39, před 3 lety

Vážený pane Beneši,

ještě jednou se omlouváme za způsobené komplikace ohledně zdržení vrácení platby. Od 1.1.2022 došlo k migraci platformy PoštaZdarma.cz na nový systém a ke změně provozovatele. Situace již byla vyřízena a částka Vám byla na účet zaslána dne 20.1.2022, nyní by již mělo být vše v pořádku. Ještě jednou se omlouváme.

S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucka B.,
PoštaZDARMA.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2022 21:39, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.3.2022 09:02, před 3 lety


Jan Beneš

Migrace eshopu, jak píše Lucka B., probíhala tak že se začalo od znova, došlo ze zrušení uživatelských účtů a objednávek (minimálně těch mých). Nejspíš to byl spíš záměr než amatérská chyba.

Peníze mi byly nakonec vráceny. Musel jsem proto udělat maximum možného. Jednání eshopu považuji za nevídané a žádná domluva nebyla napřímo možná. Čekám na uzavření případu na ČOI a jejich vyjádření jak tuto praktiku vidí s ohledem na Zákon o ochraně spotřebitele. Zřejmě se jedná o častý způsob jednání.

Stále jsem se nedozvěděl odpověď na to proč ta samá paní co se tady vyjadřuje postupovala tak, že mi peníze ona sama odmítala vrátit.

Dokud nedostanu odpověď případ neuzavřu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.3.2022 12:01, před 3 lety

Vážený pane Beneši,

jsme rádi, že byla situace vyřízena a částka Vám byla vrácena. Tímto se omlouváme za zpoždění. Bohužel v konverzaci nevidíme informaci, že bychom Vás informovali o tom, že Vám částku nechceme vrátit, na vrácení částky máte samozřejmě nárok. Bohužel došlo ke zdržení, a to z důvodu přechodu nákupní galerie k jinému provozovateli, za což se ještě jednou omlouváme, děkujeme za pochopení.

S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucka B.,
PoštaZDARMA.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2022 14:31, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2022 16:17, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.