Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#54820Skrytá vada, arogance manažera

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 25 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2022, před 3 lety

Dominik Grivalský

Znění stížnosti

27.12.2021 kupované auto Mazda CX-5.

Automobil bol na letných pneumatikách, riešili sme ako vymyslieť zimné pneumatiky.
Bola nam daná kompenzácia 10 000Kč, nakoľko nemali žiadne pneumatiky u nich v AAA.

Druhý deň sme zistili, že spätné zrkadlo (ľavé) sa nesklopí, teda nefunguje elektricky ako má, no motorček v ňom stále beží.
Hneď sme to šli reklamovať, ako skrytú závadu na ktorú nás nikto preukazateľne neupozornil.

Vyjadrenie z AAA: Dodatočne nám vedia dať 3000Kć, čo je naozaj málo, keď NEORIGINÁlNE zrkadlo stojí 7500Kč a to nepočítam v prípade originálu + prácu mechanika.

Následne, keď som vyjadril nespokojnosť s reklamáciou mi volal pán manažer z pobočky, citujem: Viac z toho nevytrieskam a dostali ste už 10 000Kč, tak čo viac ešte chcete.

Nato som povedal, že je to auto za 250 000Kč a nemienim hneď do neho investovať, keď bolo očividne poškodené už pred kúpou (v predávacom protokole o tom zmienka nieje).

Jeho odpoveď: Mňa nezaujíma že ste kúpili auto za 250 000Kč, nieje to auto za 3 mega..

Následne povedal, že mi vyjadrenie posiela poštou a mám sa k tomu postaviť ako chcem a zložil telefón.

Teda z tohto jasne vychádza že fér prístup a prozákaznícke riešenie nieje, a ani nejaká "zodpovednosť" a arogancia ma celkom odrovnala s akou mi pán volal.

Otrasný prístup nikdy viac aj keby auto predávali zadarmo..

Zaujímalo by ma ich stanovisko, mimo pána manažera predajne.

Vďaka.


Produkt

Automobil Mazda CX-5


Požadované řešení

Finančná kompenzácia


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2022 14:38, před 3 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze, pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele a ten od smlouvy odstoupí, oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.3.2022 19:33, před 3 lety

Vážený pane Grivalský,
děkujeme za Vaši zpětnou vazbu. Práci personálu na pobočce v Čestlicích detailně prověříme. Našich zákazníků si vážíme - děkujeme ještě jednou za Váš názor.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2022 21:14, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 13:37, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.