Společnost


Centrální výběrová řízení a.s.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#54827Zrušení plné moci k centrálnímu výběrovému řízení a zrušení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.01.2022, před 3 lety

Marie Šollová

Znění stížnosti

Žádám o zrušení plné moci k centrálnímu výběrovému řízení, která byla podepsána 28.6.2020. Původní dodavatel byl vybrán Comfort Energie. Tato společnost nyní padla a nově byla vybrána Lama, i když nabídce CVŘ je i společnost Innogy, která mně byla vybrána jako dodavatel poslední instance. Jsem se společností Innogy spokojená a nehodlám nic měnit. Zároveň jsem se dověděla, že mně byla vybrána společnost Lama na veškeré dodávky energií, a tím zrušen dosavadní dodavatel Innogy. Jelikož je společnost Innogy uvedena rovněž jako jedna z distribučních společností, se kterou CVŘ spolupracuje, žádám, aby zůstala mým dodavatelem společnost Innogy, byly zrušeny veškeré spojitosti s firmou Lama a zároveň, aby byla zrušena plná moc vystavená pro Centrální výběrové řízení.


Produkt

nesouhlas s výběrem společnosti na dodávku plny a elektřiny, zrušení plné moci u CVŘ


Požadované řešení

1. okamžité zrušení plné moci vystavené CVŘ
2. ukončení dodávek plynu společností Lama a návrat ke společnosti Innogy
3. zrušení výpovědi na dodávku elektřiny od Innogy společností Lama od srpna 2022


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2022 15:32, před 3 lety

Společnost Centrální výběrová řízení a.s. je v tomto případě zprostředkovatelem, to znamená, že má-li platně udělenou plnou moc, může za spotřebitele uzavřít smlouvu na dodávku energií. Tuto plnou moc je možné odvolat. Odvolání zmocnění doporučujeme zaslat primárně doporučeným dopisem přímo společnosti (Lannova 2061/8, Praha, 11000), patrně lze využít i e-mail, který společnost uvádí jako svůj kontaktní. Nejjistější cesta je zvolit obě varianty a zmocnění odvolat "duplicitně".

Pokud jde o smlouvu mezi spotřebitelem a dodavatelem (uzavřenou zprostředkovatelem, který k tomu získal spotřebitelův souhlas mimo obchodní prostory), energetický zákon dává spotřebiteli také bezplatnou možnost úniku. Dle ustanovení § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, je spotřebitel oprávněn bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo určitou, ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu (a tedy logicky i ještě před zahájením dodávek). Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu výpověď odeslána držiteli licence (dodavateli). Výpovědní doba činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi.

Pro úplnost uvádíme, že dozorovou činnost a mimosoudní řešení sporů vykonává Česká obchodní inspekce u zprostředkovatelů a Energetický regulační úřad u držitelů licence u dodavatelů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2022 10:39, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.