Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
22.11.2021 jsem objednala knížku a poté zaplatila. Všimla jsem si, že jsem vzala špatnou tak jsem objednávku ihned stornovala. Peníze stále nepřicházeli tak jsem 27.12. Napsala e-mail ohledně vrácení peněz za stornovanou objednávku. Po týdnu mi pán odepsal ať pošlu číslo účtu a peníze budou poté vráceny do 2dnů. Stále nemám žádnou odezvu, dnes ráno jsem psala e-mail další.
Vrácení peněz do doby, kdy je napsané na stránkách firmy. Rychlejší odepisování na e-mail (máte napsáno odpovíme do 2dnů). Ráda bych, aby se řešilo včas a ne abych po měsíci a půl stále neměla peníze zpět.
|
Tweet |
V uvedeném případě je "stornem" odstoupení od smlouvy. To lze ze zákona při uzavření distanční smlouvy učinit ve 14-denní lhůtě od převzetí zboží, nicméně z logiky věci a s eurokonformním výkladem lze dospět k závěru, že je odstoupení od smlouvy možné i před doručením zboží.
Po odstoupení od smlouvy si strany vrátí, co si plnily. S ohledem na to, že spotřebitel své zboží nedostal, nemůže nic vrátit, nicméně prodávající má povinnost vrátit peněžní prostředky přijaté od kupujícího. Ze zákona má na toto vrácení 14-denní lhůtu od odstoupení od smlouvy spotřebitelem. Pokud tato lhůta marně uplyne, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel tak má nárok požadovat i zákonné úroky z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Tkaczíková,
omlouvám se, že při vyřízení vrácení platby došlo k tomuto prodlení. Abychom mohli ověřit stav vrácení, poprosíme Vás o zaslání čísla Vaší objednávky či faktury. Kontaktovat nás můžete v rámci této komunikace či na emailu overeno@mall.cz.
Přeji hezký den, Kristina Draštíková, MALL.CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.