Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#54846Zamítnutí reklamace z hygienických důvodů

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2022, před 3 lety

Denisa Čadková

Znění stížnosti

Dne 4.12.2021 jsem u společnosti Alza zakoupila pánský holící stojek Philips jako vánoční dárek. Zboží bylo zasláno v papírové krabici s průhledným kulatým lepícím štítkem. Po rozbalení krabice (přestřižení lepícího štítku) jsme zjistili, že tento typ strojku partnerovi nevyhovuje a proto jsem se rozhodla, že zcela zabalený nepoužitý stojek vrátím a koupím nový.
Reklamaci jsem tedy zadala 5.1. jako odstoupení od kupní smlouvy a překvapivě jsem obdržela vyjádření, že reklamace se zamítá z hygienických důvodů.
ČOI uvádí na svých stránkách že k zamítnutí z hygienických důvodů se "musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání". Za utěsněný obal se ošuntělá papírová krabice z alza boxu, rozhodně považovat nedá. Nehledě na to, že pokud kupujete zboží z internetového obchodu, je nutné ho zkontrolovat, zda jste vůbec koupili, co jste objednali. V minulosti se mi již stalo, že Alza místo myčky poslala pračku.
Žádám tedy o řádné odstoupení od smlouvy dle zákona.


Produkt

https://www.alza.cz/philips-series-5000-s5589-38-d6371898.htm


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy s následným vrácením prostředků na bankovní účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2022 16:04, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Jsou zde ale výjimky, kdy od smlouvy odstoupit nelze. Jak je správně uvedeno, dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Jak je uvedeno spotřebitelem, dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.

Dle popisu spotřebitele se tedy domníváme, že v tomto případě má právo odstoupit od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.1.2022 15:22, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Celou záležitost jsem detailně ověřovala na reklamačním oddělení. Bohužel byla u produktu porušena ochranná pečeť. Z důvodu hygieny bohužel tedy není možné produkt vrátit a reklamace byla zamítnuta. S paní Čadkovou jsem se spojila a vše jsem jí vysvětlila. Moc mě to mrzí, ale na zamítnutí musíme i nadále trvat.

Přeji hezký den, Kateřina, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 15:06, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla uvést, jaké skutečnosti jí byli ze strany společnosti sděleny jako důvod pro nerespektování odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě (resp. v čem společnost spatřuje utěsněný hygienický obal; papírová krabice jím sama o osobě není).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2022 21:47, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.2.2022 21:51, před 3 lety


Denisa Čadková

Dobrý den,
Společnost mě kontaktovala a na stížnost reagovala komentářem ohledně porušení hygienického obalu a nemožnosti výrobek vrátit. Podle mě je to sporné a pokud bych měla čas, určitě bych vše nahlásila příslušným orgánům. Nicméně to dál řešit nebudu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.3.2022 18:21, před 3 lety

Dobrý den, velice Vám děkuji za odpověď a považuji tímto případ za řádně vyřešený. Děkuji Vám za pochopení. Beata, oddělení péče o zákazníky, Alza cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2022 09:13, před 3 lety

Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.