Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S Českou srovnávací jsem uzavřela smlouvu, dala jim plnou moc, aby mi získali nejnižší cenu na trhu. Stalo se však to, že společnost mě převedla k Lama Energy. Nedostala jsem však žádné informace, kolik bude moje cena za energie. Když jsem tedy pátrala a dopisovala jsem si s Českou srovnávací, nakonec jsem zjistila, že mi vybrali u Lama Energy ceník FLEXI, což je ceník, který nabízí flexibilní ceny. Tedy mi nikdo nebyl schopný říct, jakou cenu budu platit následující měsíc a už vůbec ne třeba za půl roku. Toto se mi vůbec nelíbilo (ač to bylo ještě před krachem Bohemia Energy a extrémním nárůstem cen energií, nyní by to každý již hned považoval za nesmyslné). Chtěla jsem tedy od smlouvy odstoupit, protože za mě nebyly splněné podmínky - získání nejvýhodnější energie na trhu. Lama Energy od smlouvy odstoupila bez problémů - jednali i komunikovali slušně. Česká srovnávací na mě však nyní vymáhá 2x 5000,- smluvní pokutu, s čímž nesouhlasím. Společnost již více než 1,5 roku žádám o strono veškerých vzájemných závazků, protože jsem byla uvedena v omyl. Opakovaně jim nabízím smír. Nyní mi navrhli, že mi odpustí jednu platbu, ale oni mi žádné služby neoposkytli, jejich požadavek považuji na neoprávněný. Jednají manipulativně a vyhrožují. Nikomu jejich služby nedoporučuji! Pokud si nechcete zadělat na problémy...
Česká srovnávací s.r.o. - zprostředování dodavatele energií
Opakovaně Českou srovnávací s.r.o. žádám, aby upustili od vymáhání neopodstatněné pokuty. A aby neuváděli své další zákazníky v omyl!
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy mezi spotřebitelem a Česká srovnávací s.r.o., která byla uzavřena mimo obchodní prostory zprostředkovatele (bez ohledu na to, zda si návštěvu podnikatele spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Co se týče smlouvy uzavřené mezi spotřebitelem a dodavatelem energií, platí že pokud za spotřebitele jedná zastupující společnost, která uzavře smlouvu o zastoupení se spotřebitelem mimo obchodní prostory (kupř. u spotřebitele doma), není už rozhodné, kde byla uzavřena smlouva mezi zastupující společností a novým poskytovatelem energií. I pokud by zastupující společnost a poskytovatel energie uzavřeli smlouvu v obchodních prostorech poskytovatele energie, pořád se bude podle našeho názoru jednat o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory. Souhlas spotřebitele k zastoupení byl totiž získán mimo tyto obchodní prostory. Protože se jedná o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory, která se týká dodávky energií, spotřebitel má právo od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy odstoupit (bez udání důvodu). Pokud tuto lhůtu není možné stihnout, má spotřebitel jinou možnost - v souladu s § 11a odst. 3 energetického zákona vypovědět smlouvu bez sankce do 15 dnů po zahájení dodávky.
Pro úplnost dodáváme, že je-li smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11). Dále, je-li smluvní pokuta sjednána příliš neurčitě (tzn. formulace typu "v případě porušení povinností plynoucích z této přihlášky" atp.), z níž není přesně možné určit, jakou konkrétní povinnost vlastně kryje, je taková smluvní pokuta neplatná (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. NS 23 Cdo 4281/2011). A konečně, smluvní pokuta sjednaná pro případ výkonu práva na ukončení závazku (tzn. smluvní pokuta sankcionující spotřebitelův výkon práva na odstoupení od smlouvy nebo práva na výpověď smlouvy) je neplatná, neboť smluvní pokuta může být požadována pouze tehdy, je-li porušena smluvní povinnost, nikoliv je-li využito zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení závazku (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Cdo 4469/2010).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.