Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den, zakoupil jsem u ALZA gramofon Roadstar HIF-8899 BT, který jsem již třikrát reklamoval. Poprvé špatnou rychlost otáček disku gramofonu - vyřízeno opravou. Podruhé nemožnost přehrávání disket - reklamace odmítnuta pro údajné "podezření na připojení cizích zařízení" a mechanické poškození přepínače FUNCTION. S odmítnutím reklamace jsem nesouhlasil a vrátilo výrobek k přezkoumání. Reklamace se znovu vrátila jako odmítnutá - servis už neuváděl "připojení na cizí zařízení", pouze znovu mechanické poškození přepínače a to, že údajně je přístroj používaný a opotřebovaný...
Používaný byl minimálně, jelikož - viz výše uvedené reklamace - nebylo možno přehrávat gramodesky ani diskety. Co se týče mechanického poškození, nejsem si ničeho vědom, k poškození mohlo dojít při několika transportech z prodejny do servisu a zpět - kvalitu transportu neovlivním.
Žádám o nové posouzení všech okolností a vyřízení reklamace: vrácením peněz, jelikož se už předmětný kombinovasný gramofon nevyrábí. Děkuji za pochopení.
S pozdravem ing. Jan Bořucký
Roadstar HIF-8899 BT
Vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že nejste s vyřízením reklamace spokojen.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky
Dobrý den, paní Kateřino, upřesňuji svoji stížnost:
první reklamace č. ASRE21401813 - vyřešena opravou
druhá reklamace č. ASRE21988093 - zamítnuta
třetí reklamace č. ASRE211107870 - zamítnuta
můj email: jborucky@seznam.cz
Děkuji!
Bořucký
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Celou situaci ohledně reklamací produktu Gramofon Roadstar HIF-8899 BT jsem detailně ověřovala přímo s reklamačním oddělením. Velice mě to mrzí, ale musíme i nadále trvat na zamítnutí reklamace jelikož vyjádření servisního střediska je pro nás v tomto případě směrodatné. Na základě diagnostiky závady bylo zjištěno mechanické poškození, které se neslučuje se záručními podmínkami výrobce. Vaše vyjádření je v tomto případě pouze obecné a k této situaci irelevantní, jelikož zákazníkovi žádným způsobem nebylo bráněno v podání reklamace. Poslední dvě jsme bohužel zamítli, nicméně v zákonné lhůtě, bylo tudíž jednáno řádně dle Nového Občanského zákoníku, našich Obchodních podmínek a Reklamačního řádu. V případě, že pan Bořucký s naším vyjádřením nesouhlasí, doporučujeme obrátit se přímo na soudního znalce a vyřízení reklamace takto rozporovat.
Přej hezký den, Kateřina, péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Rádi bychom společnost Alza.cz a.s. touto cestou ujistili, že pokud spotřebitel ve svém popisu zpochybňuje důvod k zamítnutí reklamace, zcela jistě není irelevantní sdělit mu informaci, jak může zamítnutou reklamaci rozporovat (třetí odstavec našeho vyjádření). Doplnění lhůt pro vyřízení atp. je nad rámec a je skutečně spíše informativní, což však - i s ohledem na množství stížností směřujících na zdlouhavé vyřizování reklamací - není z našeho pohledu nikdy na škodu, naopak.
Jelikož společnost Alza.cz a.s. trvá na mechanickém poškození, může spotřebitel využít služeb znalce, k tomu viz naše první vyjádření ve věci.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost vývoj stížnosti okomentovat, popř. ji uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
jsem naprosto nespokojen s přístupem firmy ALZA. Po poslední reklamaci se mi vrátil gramofon zřetelně poškozený – asi transportem. A žádný soudní znalec patrně nerozhodne, kdo to poškození zavinil…
Takže shrnuji: při poslední reklamaci jsem posílal gramofon funkční s jednou závadou: nešly přehrávat CD. Vrátil se mi – jako zamítnutá reklamace – nefunkční šrot, kde nefungovalo nic, ani display se nerozsvítil.
Rád bych věděl, jak jinak jsem měl při reklamaci postupovat, abych byl úspěšný a nepřišel o 5 tisíc Kč...
Firma ALZA se zachovala naprosto nekorektně. Dávám palec dolů!
Jan Bořucký
Pokud dojde při reklamačním řízení k poškození věci, je za tuto škodu prodejce odpovědný podle § 2944 občanského zákoníku.
Prokázat, že poškození způsobil prodejce, je možné za pomoci reklamační protokolu. V něm by měl být uveden stav věci v době jejího předání k reklamaci. Pokud by bylo poškození zjevné, lze předpokládat, že takové poškození by bylo v protokolu uvedeno - a tedy logicky v případě, kdy by tam zjevné poškození uvedeno nebylo, muselo vzniknout při vyřizování reklamace.
Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí věci, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí. Za tímto účelem je vhodné si rozbalování jakékoliv zásilky nahrávat (např. přes chytrý telefon), popř. rozbalení provést přímo na pobočce (není-li reklamace řešena na dálku).
Stížnost naposledy přeřazujeme na společnost, aby měla možnost se vyjádřit, případně případ uzavřít.
Dobrý den, pane Bořucký,
děkuji Vám za Vaši zprávu a omlouvám se Vám za časovou prodlevu, která zde nastala. Vaši reklamaci jsme pro Vás ověřili přímo u autorizovaného servisu, kde nám bylo znovu potvrzeno mechanické poškození, které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce. Mechanické poškození bylo nalezeno na základní desce, která byl zkratovaná, což mohlo být způsobeno například připojeným zařízením.
Jedná se o poškození, které nebylo při příjmu viditelné a bylo objeveno při diagnostice u autorizovaného servisu jako poškození skryté.
Je mi líto, ovšem na zamítnutí budeme nadále trvat. Totožné vyjádření Vám rovněž zašlu na Vaši e-mailovou adresu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.