Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nedodané vyúčtování od srpna roku 2019 kdy si nás přebrali od Stabil energy,ta nám vystavila konečné vyúčtování s přeplatkem, který nám nebyl nikdy vyplacen. trojnásobné navýšení záloh od roku 2022, žádná komunikace, bez našeho vědomí jsme byli 1.1.2022 předáni další firmě a nikdo s námi nic neprobírá, v telefonu hovoří robot na e maily jen zpráva že byl přijat a zatím žádná reakce
dodávaní plynu na adrese Hraniční 211, Neratovice
návázání kontaktu, vyřešení splátkového kalendáře a vyúčtování
|
Tweet |
1) Zvýšení ceny
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
2) Navýšení záloh během probíhajícího zúčtovacího období
V případě, že dodavatel změní výši záloh v průběhu zúčtovacího období (tzn. zvýší zálohy, které již jsou dopředu stanovené), musí splňovat podobné podmínky jako při zvýšení cen. Musí si tedy možnost zvýšení vyhradit ve smlouvě, musí o zvýšení záloh spotřebitele včasně a stanoveným způsobem informovat a také musí spotřebiteli umožnit smlouvu bez postihu vypovědět.
3) Navýšení záloh na počátku zúčtovacího období
Dodavatel může na začátku zúčtovacího období nastavit novou výši záloh (tehdy se nejedná o změnu již stanovených záloh, ale o nové vypočtení pro následující zúčtovací období). Nastavené zálohy musí odpovídat důvodně předpokládané spotřebě elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období. Dodavatel tedy nemůže zálohy zvednout na neopodstatněnou výši, ale vždy pouze na rozumně očekávatelnou výši.
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období (resp. možný přeplatek z vyúčtování nebyl vyplacen včas), měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den,
společnost situaci prověří a zašle zákazníkovi vyúčtování
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.
Děkuji za navázání kontakt, budu očekávat email, telefon , nebo dopis.
Dobrý den,
společnost to předala k řešení
Stížnost opět přeřazujeme na spotřebitelku, aby nás mohla informovat o dalším vývoji stížnosti.
Dnes mi přišlo konečné vyúčtování, částka za 3,5 roku je samozřejmě obrovská a na moje dotazy ohledně toho čekám na další vyjádření od firmy, které mi přijde do 7 dnů . na původní dotazy mi ještě odpovězeno nebylo, jen na poud Dtestu přišlo vyúčtování. děkuji.
Budeme znovu urgovat oddělení ohledně vystavení vyúčtování.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla (třeba i s odstupem času) sdělit, k jakému řešení v jejím případě došlo.
Děkujeme stranám za součinnost.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Vyúčtování,které mi bylo vystaveno jsem reklamovala,ale zaplatila v řádném termínu. Zatím žádná odezva ze strany dodavatele Zelená energie.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.