Společnost


ArtTriton spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5486Reklamace operního představení Nabucco

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 23 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2015, před 10 lety

Tomáš Rumíšek

Znění stížnosti

Zakoupil jsem v předprodeji 3 lístky (každý v hodnotě 790 Kč) na operní představení NABUCCO z cyklů pod názvem Klasika pod Hvězdami - dne 23.8.2014. Pro sebe, svoji manželku a babičku se sníženou pohyblivostí dolních končetin. Na propagačních materiálech bylo uvedeno: 120 účinkujících, živá zvířata, obsazení hlavní role v osobě N. N., atraktivní kostýmy renomovaného J. J. a celkové zpracování, které jistě uspokojí i nejnáročnějšího diváka, délka trvání 239 minut. Nic z toho nebylo dodrženo. Bez předchozího upozornění nebylo ani zahájeno představení v plánovaném ani v následně avízovaném posunutém termínu, ale zcela nečekaně z minuty na minutu na základě pokynu, který kvůli hloučku nespokojených diváků vydala do vysílačky sama jednatelka společnosti pořadatele. Pro nepřízeň počasí (ve chvíli zahájení koncertu i cca 3 hodiny před plánovaným začátkem byly přívalové deště) přitom neměl být koncert zahájen vůbec, protože diváci byli ohroženi přímo na zdraví (jen z důvodu aby pozbyli nárok na vrácení vstupného). Nemohli jsme se dostat na svá placená místa a to jak z důvodu rozbláceného terénu (manželka s babičkou zůstali před vchodem), tak i absence osvětlení bez jakékoliv asistence pořadatelské agentury (neměl jsem se tedy ani jakým způsobem dostat na svá zaplacená místa). Sbor odehrál značně zkrácené představení jen v pláštěnkách (bez kostýmů), přičemž dával také najevo hlasitě nespokojenost, že musí účinkovat. Ve chvíli zahájení se na jeviště a do orchestřiště dokonce sbíhali umělci. Dirigent vystupoval v kožené bundě. Zvířata vůbec. Zkrátka po analýze možností jsem se asi po deseti minutách vrátil zpět k manželce a babičce.

Představení jsem se neúspěšně pokoušel reklamovat přímo na místě (nicméně ihned po vydání pokynu k zahájení paní jednatelka ale i další zástupci pořadatele zmizeli neznámo kam), a pak i 3-mi dalšími pokusy pouze s právníky uvedené společnosti, které si ani nepřečetli, co je předmětem reklamace. Ze zaplacené částky 2370 Kč jsem se domáhal vrácení části vstupného ve výši 2000 Kč. Nehovořím o nákladech které mi s návštěvou vznikly (cesta Brno-Lednice a zpět), apod.

O tom, že se jedná nejenom o můj subjektivní dojem, ale o realitu svědčí i řada článků na serveru IDNES a v novinách. Stejně tak si lze ověřit počasí, které nad danou lokalitou v den koncertu panovalo.


Produkt

Lístky na operní představení Nabucco - klasika pod hvězdami


Požadované řešení

Dožaduji se vrácení poměrné částky, kterou jsem zaplatil za vstupné. Tuto částku jsem přitom vyčíslil na 2.000 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2015 15:34, před 10 lety

Služba poskytnutá za úplatu má mít ujednané vlastnosti. Pokud tomu tak není, má spotřebitel práva z vadného plnění. Vadu je nutné vytknout bez zbytečného odkladu, což spotřebitel učinil. Pokud vadu nelze odstranit, je možné se domáhat přiměřené slevy nebo od smlouvy odstoupit.

Poskytovatel služby je podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Dále je povinen vydat písemné potvrzení o jejím uplatnění, rozhodnout o ní ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů, a vyřídit ji bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu ve smyslu § 24 odst. 7 písm. t), v) uvedeného zákona. Je tedy možné dát podnět České obchodní inspekci, která v této oblasti vykonává dozor.

K samotnému nároku lze doporučit trvat na řádném vyřízení reklamace v souladu se zákonem a na vydání protokolu o jejím uplatnění a vyřízení. Přitom je důležité co nejpřesněji specifikovat nedostatky, které představení oproti avizované podobě mělo, a podle toho vyčíslit požadovanou slevu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2015 15:42, před 10 lety

Společnost ArtTriton spol. s r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.