Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem v předprodeji 3 lístky (každý v hodnotě 790 Kč) na operní představení NABUCCO z cyklů pod názvem Klasika pod Hvězdami - dne 23.8.2014. Pro sebe, svoji manželku a babičku se sníženou pohyblivostí dolních končetin. Na propagačních materiálech bylo uvedeno: 120 účinkujících, živá zvířata, obsazení hlavní role v osobě N. N., atraktivní kostýmy renomovaného J. J. a celkové zpracování, které jistě uspokojí i nejnáročnějšího diváka, délka trvání 239 minut. Nic z toho nebylo dodrženo. Bez předchozího upozornění nebylo ani zahájeno představení v plánovaném ani v následně avízovaném posunutém termínu, ale zcela nečekaně z minuty na minutu na základě pokynu, který kvůli hloučku nespokojených diváků vydala do vysílačky sama jednatelka společnosti pořadatele. Pro nepřízeň počasí (ve chvíli zahájení koncertu i cca 3 hodiny před plánovaným začátkem byly přívalové deště) přitom neměl být koncert zahájen vůbec, protože diváci byli ohroženi přímo na zdraví (jen z důvodu aby pozbyli nárok na vrácení vstupného). Nemohli jsme se dostat na svá placená místa a to jak z důvodu rozbláceného terénu (manželka s babičkou zůstali před vchodem), tak i absence osvětlení bez jakékoliv asistence pořadatelské agentury (neměl jsem se tedy ani jakým způsobem dostat na svá zaplacená místa). Sbor odehrál značně zkrácené představení jen v pláštěnkách (bez kostýmů), přičemž dával také najevo hlasitě nespokojenost, že musí účinkovat. Ve chvíli zahájení se na jeviště a do orchestřiště dokonce sbíhali umělci. Dirigent vystupoval v kožené bundě. Zvířata vůbec. Zkrátka po analýze možností jsem se asi po deseti minutách vrátil zpět k manželce a babičce.
Představení jsem se neúspěšně pokoušel reklamovat přímo na místě (nicméně ihned po vydání pokynu k zahájení paní jednatelka ale i další zástupci pořadatele zmizeli neznámo kam), a pak i 3-mi dalšími pokusy pouze s právníky uvedené společnosti, které si ani nepřečetli, co je předmětem reklamace. Ze zaplacené částky 2370 Kč jsem se domáhal vrácení části vstupného ve výši 2000 Kč. Nehovořím o nákladech které mi s návštěvou vznikly (cesta Brno-Lednice a zpět), apod.
O tom, že se jedná nejenom o můj subjektivní dojem, ale o realitu svědčí i řada článků na serveru IDNES a v novinách. Stejně tak si lze ověřit počasí, které nad danou lokalitou v den koncertu panovalo.
Lístky na operní představení Nabucco - klasika pod hvězdami
Dožaduji se vrácení poměrné částky, kterou jsem zaplatil za vstupné. Tuto částku jsem přitom vyčíslil na 2.000 Kč.
|
Tweet |
Služba poskytnutá za úplatu má mít ujednané vlastnosti. Pokud tomu tak není, má spotřebitel práva z vadného plnění. Vadu je nutné vytknout bez zbytečného odkladu, což spotřebitel učinil. Pokud vadu nelze odstranit, je možné se domáhat přiměřené slevy nebo od smlouvy odstoupit.
Poskytovatel služby je podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Dále je povinen vydat písemné potvrzení o jejím uplatnění, rozhodnout o ní ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů, a vyřídit ji bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu ve smyslu § 24 odst. 7 písm. t), v) uvedeného zákona. Je tedy možné dát podnět České obchodní inspekci, která v této oblasti vykonává dozor.
K samotnému nároku lze doporučit trvat na řádném vyřízení reklamace v souladu se zákonem a na vydání protokolu o jejím uplatnění a vyřízení. Přitom je důležité co nejpřesněji specifikovat nedostatky, které představení oproti avizované podobě mělo, a podle toho vyčíslit požadovanou slevu.
Společnost ArtTriton spol. s r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.