Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Nový telefon iPhone se vůbec nepodařilo zapnout. V Datartu ho poslali na reklamaci, chápu, potřebují diagnostiku. Žádala jsem, aby do protokolu uvedli, že žádám výměnu a ne opravu nového tel. Nyní mi přišla zprava, ze je telefon opravený. Chtěla bych se zeptat jestli mam nárok odstoupit od kupní smlouvy.
Mobilní telefon Apple iPhone SE(2020) 128GB - BI EAN: 194252146552 Výrobní číslo: SFFMG299NPLK2
Výměna za nový.
|
Tweet |
Při vyřizování reklamace má spotřebitel právo si zvolit, jakým způsobem chce, aby byla reklamace vyřízena. Tuto volbu je prodejce povinen zanést do reklamačního protokolu, a to podle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele.
Způsob, jakým má být reklamace vyřízena, se však bude řídit § 2169 OZ. V tomto ustanovení je uvedena jasná hierarchie způsobu vyřizování reklamace.
Na základě ustanovení § 2169 OZ má kupující primárně nárok na opravu věci, je-li tato možná. V případě, že oprava možná není, má nárok na výměnu věci, a není-li ani tato možná, tak na odstoupení od smlouvy.
Byla-li v daném případě reklamace vyřízena včas, tedy nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění, spotřebitelce nárok na odstoupení od smlouvy nevznikl.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.