Společnost


TGC Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54890Jednostranné navýšení fixní ceny plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2022, před 3 lety

Silvie Poláčková

Znění stížnosti

Se společností TGC Energie s.r.o. mám uzavřenou smlouvu na produkt „Hlídáme cenu“ na dobu 36 měsíců. Tento produkt garantuje nezvýšení ceny po celou dobu trvání smlouvy.
Dne 9.10.2021 jsem obdržela Oznámení o změně všeobecných obchodních podmínek. Těmito smluvními podmínkami došlo k vložení ujednání o možnosti dodavatele změnit smluvní podmínky dodávky plynu, zejména změnit cenu a produktové podmínky. Následně jsem obdržela Oznámení o změně produktových podmínek a ceny komodity společně s novým ceníkem produktu „Hlídáme cenu“ 2022. Novým ceníkem došlo k jednostrannému zvýšení ceny plynu, které je v rozporu s původně uzavřenou smlouvou.


Vyjádření společnosti TGC energie na můj nesouhlas s navýšením fixní ceny produktu "Hlídáme cenu":

Vážený zákazníku,

dovolujeme si reagovat na Váš požadavek.

V souladu se Smlouvou a Obchodními podmínkami (článek IV. odst. 6) upravujeme cenovou hladinu produktu Hlídáme cenu a nastavujeme novou referenční hodnotu pro další období. Současně se ruší Produktové podmínky tohoto produktu a nahrazují se ujednáním o nové výši ceny komodity. Nové ceny energií budou platné od 15. 1. 2022. Tuto změnu jsme samozřejmě konzultovali s právním oddělením.

Pokud jde o dobu trvání smlouvy, ta se pro Vaše odběrná místa tímto oznámením nemění a zůstává stejná. Roční vyúčtování obdržíte ve stejnou dobu a ve stejné podobě, jak tomu bylo doposud. V případě, že bude potřeba upravit výši záloh, přijde Vám (nejpozději začátkem příštího roku) aktualizovaný platební kalendář.

Každá smlouva s klientem, jejíž součástí jsou všeobecné obchodní podmínky a případně produktové podmínky, stanovuje právo dodavatele jednostranně změnit cenu a jakékoli jiné smluvní podmínky včetně produktových podmínek. Energetický zákon na tuto možnost pamatuje v ustanovení § 11a, kde se uvádí, že pokud dodavatel zvýší cenu nebo jiné smluvní podmínky, má klient právo se změnami nesouhlasit a může smlouvu s dodavatelem bez jakékoliv sankce vypovědět ve lhůtě nejpozději 10 dnů před účinností změn. Abyste měl více času na hledání nového dodavatele, prodloužili jsme tuto lhůtu o jeden měsíc, tedy až do 15. 2. 2022.

Děkujeme za pochopení.

S pozdravem
Tgc energie s.r.o.


Produkt

Produkt Hlídáme cenu


Požadované řešení

Požaduji dodržení podmínek původně uzavřené smlouvy a fixní ceny, která byla smlouvou sjednána.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2022 10:59, před 3 lety

Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny ceny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně ceny spotřebitele adresně včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

Sjednání fixace/garance ceny totiž z povahy věci vylučuje možnost jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána). Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší cenu, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v externím ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť poskytovatel energií po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.

Neplatnost může spotřebitel namítat primárně vůči dodavateli, v případě neúspěchu vůči Energetickému regulačnímu úřadu nebo soudu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2022 15:11, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.