Společnost


Zelená elektřina s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#54892Svévolné zvyšování měsíčních záloh

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

20 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2022, před 3 lety

Marcela Buršíková

Znění stížnosti

Žádala jsem měsíční zálohy 2000Kč.Poslali mi rozpis e-mailem potvrzený.
V lednu mi přišel dopisem rozpis na 5400Kč.Ale v lednovém inkasu už je
částka 5613Kč.Psala jsem jim e-mail,že s částkou nesouhlasím,ale zatím
mě nikdo neodpověděl.


Požadované řešení

Snížení měsíčních záloh.Zatím nevím,jaká tam bude spotřeba.Uvedla jsem,že
až v dalším vyúčtování.pokud budu mít nedoplatek,tak ať tu zálohu zvednou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2022 09:42, před 3 lety

1) Zvýšení ceny
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

2) Navýšení záloh během probíhajícího zúčtovacího období
V případě, že dodavatel změní výši záloh v průběhu zúčtovacího období (tzn. zvýší zálohy, které již jsou dopředu stanovené), musí splňovat podobné podmínky jako při zvýšení cen. Musí si tedy možnost zvýšení vyhradit ve smlouvě, musí o zvýšení záloh spotřebitele včasně a stanoveným způsobem informovat a také musí spotřebiteli umožnit smlouvu bez postihu vypovědět.

3) Navýšení záloh na počátku zúčtovacího období
Dodavatel může na začátku zúčtovacího období nastavit novou výši záloh (tehdy se nejedná o změnu již stanovených záloh, ale o nové vypočtení pro následující zúčtovací období). Nastavené zálohy musí odpovídat důvodně předpokládané spotřebě elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období. Dodavatel tedy nemůže zálohy zvednout na neopodstatněnou výši, ale vždy pouze na rozumně očekávatelnou výši.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.

Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.1.2022 10:40, před 3 lety

Dobrý den,
situaci prověříme a zašleme zákaznici vyjádření o její stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2022 11:34, před 3 lety

Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.1.2022 19:01, před 3 lety


Marcela Buršíková

Tak,zatím čekám na vyjádření společnosti,ale nejsem s nimi spokojena.A podle počtu
stížností nejsem sama.V listopadu jsem žádala o změnu distribuční sazby,protože
budu topit elektrikou,ale až po rekonstrukci.Tak při té změně jsem se dotazovala
na jejich sazebník.Tak mě ho paní poslala.A od října loňského roku zdražovali
zhruba na 4 tisíce za MWh.Já jsem ještě v loni na jaře měla cenu 1190Kč za MWh,
protože mám s nimi uzavřenou smlouvu na 5let.Tak rozumím tomu dobře,že by mi neměli
elektřinu zdražovat?Můžu odstoupit od smlouvy,když nedodrželi podmínky?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2022 10:29, před 3 lety

Právo jednostranně zvýšit cenu nemá dodavatel tehdy, pokud u něj má spotřebitel sjednaný produkt s fixní/garantovanou cenou (k tomu viz už naše první vyjádření).

Pokud k jednostrannému zdražení i přesto dojde/došlo, je nejjistější variantou pro spotřebitele nově stanovenou (vyšší) cenu zaplatit, a poté reklamovat vyúčtování s výtkou, že je počítáno z nesprávné ceny (resp. s ceny, která byla nezákonně zvýšena). Pokud nebude reklamace u dodavatele úspěšná, doporučujeme neprodleně kontaktovat Energetický regulační úřad. Ten je totiž příslušný k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů.

Další možností je zvážit kontaktování advokáta (www.dtest.cz/advokati) a řešit celou věci u civilního soudu. Tento postup ale vidíme jako až poslední možnost a doporučujeme využít spíše smírnější varianty řešení.

(K dotazu na odstoupení od smlouvy:
Pokud došlo k jednostrannému zvýšení fixní/garantované ceny, jde pravděpodobně o podstatné porušení smlouvy a odstoupení od smlouvy proto připadá v úvahu. Zároveň ale dodáváme, že se nám tento postup nezdá jako ten nejvhodnější. Dodavatel by odstoupení pravděpodobně rozporoval a celá věc by skončila sporem).

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla shrnout, jak byl problém z její strany vyřešen. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.1.2022 09:29, před 3 lety

Naše společnost bude zákazníka kontaktovat ohledně požadavku výšené zálohové platby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2022 12:57, před 3 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Ke stížnosti pro úplnost doplníme, že nedojde-li ke změně ceny, ale pouze ke změně zálohy, nejde o porušení slibu neměnit fixní/garantovanou cenu a takováto změna je možná. V takovém momentu je ale potřeba rozlišit dvě situace:

- Zaprvé situaci, kdy společnost změní výši záloh v již "běžícím zúčtovacím období". Tehdy jde o jednostrannou změnu platných smluvních podmínek, kvůli které spotřebitel může závazek bez postihu vypovědět (§ 11a energetického zákona), jestliže se změnou nesouhlasí.

- Zadruhé situaci, kdy společnost změní výši záloh v momentě, ve kterém je podle smlouvy oprávněna stanovovat výši záloh pro další zúčtovací období. V takovém případě podle nás nejde o jednostrannou změnu, kvůli které spotřebitel může závazek bez postihu opustit. V takovém případě by musel spotřebitel využít standardní cestu - výpověď, která však může být zpoplatněna (u smlouvy na dobu určitou). Odstupné přitom může dosahovat až několika tisíc Kč.

Znovu však opakujeme, že toto upřesnění se týká pouze změny záloh (způsob platby). Změna fixní nebo garantované ceny možná není (viz dřívější vyjádření).

Další řešení:
Spotřebitel má možnost se obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz, adresa: Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, telefon: 564 578 666 – ústředna).

Rovněž je možné kontaktovat poradu dTest na čísle 299 149 009.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se mohl k uvedeným skutečnostem vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.1.2022 11:54, před 3 lety


Marcela Buršíková

Tak mi přišel nový snížený rozpis měsíčních záloh.Společnost Zelená Elektřina mi
ale nedala vědět,že zdražuje.takže počkám na roční vyúčtování.
A ještě bych uvítala vyjádření od společnosti Zelená Elektřina anebo od přebírající
společnosti Elgas Energy.
Děkuji dTestu za pomoc a radu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.1.2022 13:05, před 3 lety

Dobrý den,
dle informací Vám byl zaslán nový platební kalendář.
Platební kalendář na zálohové platby Vám přišel od společnosti ELGAS Energy, s.r.o.
Tak nerozumíme moc jaké chcete vyjádření.
Přejeme Vám krásný den.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.1.2022 14:36, před 3 lety


Marcela Buršíková

Hodnocení:

Komentář: Vidím,že i takové společnosti tady existují a že nedodržují,to co ostatní společnosti.
Třeba ohledně navyšování cen,že se pak zákazník musí obracet jinam,aby mu bylo vyhověno.Mně,jako budoucího zákazníka jste již ztratili.