Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 12.10 jsem si zakoupila u CK Permon adventní zájezd Pohádkový advent v Beskydech za Kč 3.420,-.Protože byl zájezd zrušen, požádala jsem 26.11.21 o vrácení peněz. Již v létě nám byly zrušeny čtyři zájezdy od jiných CK a vždy bez problémů obratem peníze vrátily. Protože do 20.12 nic nepřišlo a Ck nekomunikovala, telefonicky jsem se zeptala, kdy bydu částka vrácena a vylo mi sděleno, že do vánoc. Poděkovala jsem tedy a čekala, ale marně. Mezi svátky jsem se tedy opět ptala a CK mi sdělila, že toho má na vracení hodně, ale určitě to musí stihnout do konce roku. To jsem i chápala, takže jsem znovu poděkovala za informaci, čekala a opět marně. V pondělí jsem tedy CK zaslala mail a volala opět se stejným dotazem. Majitel CK byl tentokrát hodně arogantní, prý ho otravuji svými dotazy a jak telefonem tak mailem mi sdělil, že mi platbu vrátí do konce týdne, což se ale opět nestalo. Už si připadám, že si ze mě majitel CK dělá blázny a nevím, jak to dále řešit, protože vždy něco slíbí a tím to končí.
adventní zájezd Pohádkový advent v Beskydech a na Moravě - 11. - 12.12.2021
Vrácení zaplacené ceny zájezdu, který se neuskutečnil - Kč 3.420,-
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.