Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem si vstupenky na koncert který měl být před 2 lety a od té doby se několikrát posunul do letošního února.Požádal jsem o vrácení vstupného ale vždy jsem byl odmítnut.A to i na základě vámi navrženého textu-Domníváme se, že postup správný není, neboť se nejedná o odstoupení od smlouvy, ale následnou nemožnost plnění dle § 2006 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník. Jelikož původní plnění je objektivně vzato nemožné z důvodu přesunutí koncertu, máte nárok na vrácení peněz - to mi napsali, že se s tímto názorem neztotožňují..
jedná se o 2 vstupenky na GREGORIAN - 20th Anniversary World Tour (OSTRAVA)
středa 11.3.2020 od 19:00
Ostravar Aréna, Ostrava
Tři krát jsem žádal o vrácení vstupného-bylo mi řečeno, že jsem měl požádat prvních 14 dnů po zaplacení.To , že je koncert neustále odkládán neberou v potaz.Mimochodem nyní může být 1000 lidi na koncertu a je to plánováno do vyprodané Ostravar Arény- takže opět se to nemůže uskutečnit....
Vrácení vstupného za 2 roky slibovaný koncert.
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce přesunuta, jedná se o jednostrannou změnu podmínek, za kterých je poskytováno plnění ze strany společnosti. Jednostranná změna smluvních podmínek je ve smluvním právu v zásadě (tj. až na výjimku, kterou upravuje § 1752 občanského zákoníku) nepřípustná, neboť je v rozporu se základní zásadou smluvního práva pacta sunt servanda („smlouvy mají být plněny“). Spotřebitel tedy bude muset zásadně vždy s jednostrannou změnou obsahu závazku souhlasit. Obsahem závazku je i ujednání o místě a času plnění.
Pokud se změnou závazku spotřebitel souhlasit nebude, bude závazek pro nemožnost plnění ze strany pořadatele zrušen a spotřebitel bude mít nárok na vrácení peněžních prostředků, které poskytl pořadateli. Pokud by spotřebitel s přesunutím souhlasil a pořadatel akce mu umožnil účastnit se na základě vstupenky zakoupené původně na jiný termín, je nutné toto právní jednání kvalifikovat jako tzv. novaci. O dohodě o náhradním plnění je vždy lepší si nechat vystavit písemné potvrzení nebo si pořídit jiný důkaz, kterým lze v budoucnosti nárok prokázat.
V případě, že spotřebitel na změnu obsahu závazku nepřistoupí, má právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.