Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,dne 25.11. Jsem poslal k reklamaci nefunkční autokameru,reklamace byla zamítnutá z důvodu neprojeveni vady.
Zboží mělo být dodáno zpět do mých rukou do 25.12.
Zboží odeslali úplně někam jinam,dali ho do ruky úplně cizímu člověku a ještě byl zfalšován nás podpis.
27.12. Mi napsali email abych jim zaslal číslo účtu kam mají vrátit peníze zpět.
Od té doby se po penězích slehla zem.
Vymlouvaji se ať stále čekám že zboží nemají naskladneno.
Mě jako zákazníka absolutně nezajímá jejich bordel v systému nebo ve skladu je to jejich interní problém.
Jak to tu čtu je na vás obden sepsána stížnost.
Nemám na to již nervy pokud nebudu mít do středy ráno peníze na účtu,dávám podnět k ČOI.
Myslím si že jako společnost máte těch průserů už až až.
Nefunkční autokamera
Okamžitě vrátit peníze
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že nejste s vyřízením reklamace spokojena.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky
Jedná se o objednávku číslo ASKU211171198
Peníze mi již přišli na účet po tom co jsem 3krát denně telefonoval s tím že máte poslední den na vrácení peněz než podám podnět k ČOI to jediné na Vás asi platí jak si pročítam ostatní stížnosti.
Nečekal bych že jako jeden z největších eshopu budete mít takové problémy s dodržováním zákonych lhůt.
Alzu jsem písemně požádal o veškeré smazání mých osobních ůdajů i s mým účtem vedeným u Vás a již Vašich služeb nikdy nevyužiji.
Tuto stížnost tedy můžeme uzavřít.
Děkuji
Černý
Dobrý den,
děkuji za doplnění a za vzniklou situaci se moc omlouvám. Delší dobra trvání bohužel závisela na vrácení produktu. Jakmile se dostal zpět na náš sklad, byl Vám vystaven dobropis, který již eviduji jako proplacený. O smazání Vašich údajů včetně registrace jsme se již postarali.
S pozdravem, Kateřina, péče o zákazníky
Fascinuje mě,že stále lžete zákazníkům...zboží jste měli naskladněno podle Vašeho kolegy a DPD již 22.12. A k proplacení došlo až včera...dávno po zákonné lhůtě a to jen proto,že jsem Vám jako ostatní pohrozil podnětem k ČOI..jinak bych své peníze neviděl ještě dnes.Však se na to podívejte jen za leden máte 7 stížností se třemi výhrůžkami k ČOI...tak kde to jsme???
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Jak jsem psala již v přechozí zprávě, delší dobra trvání bohužel závisela na vrácení produktu zpět na náš sklad. Jakmile se dostal zpět neprodleně byl vystaven dobropis. V případě, že si zákazník nepřál tak dlouho čekat mohla se celá situace řešit podepsáním čestného prohlášení, nicméně v této chvíli již evidujeme dobropis jako proplacený a zákazníkovi tak byly vráceny veškeré finanční prostředky. Dodatečné urychlení tak v této situaci již není možné. Mrzí mě to, ale v této záležitosti již bohužel nedokážeme více pomoci. Zákazníkova registrace byla na jeho přání odstraněna.
S pozdravem, Kateřina, péče o zákazníky
Děkujeme stranám za vyjádření a stížnost tímto uzavíráme, neboť již dle výše uvedených komentářů došlo k vrácení dlužné částky.
Závěrem doplníme, že vrácení peněz není navázané na dodání produktu zpět na sklad. Podle § 1832 odst. 4 občanského zákoníku postačuje, prokáže-li spotřebitel prodejci, že zboží již odeslal.