Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 28.9 jsem na portálu ticket36 zakoupila 5 vstupenek na divadelní akci Žena za Pultem 2 - Dolní Benešov číslo objednávky 303065,v hodnotě 2695kč akce se měla uskutečnit dnes tj 9.1 2021.
Po přijetí na místo jsme zhistili, že jsme byli podvedeni a žádná akce se nekoná, stím že si majitel Ticket365 pronajal prostory a přestal s majiteli budovy komunikovat. Do společnosti se nedá dovolat, emaily se vracejí. Zítra budu podávat trestní oznámení.
vrácení platby
|
Tweet |
Pokud se kulturní akce nekonala, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li podnikatel peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle ustanovení § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v formě doporučeného dopisu a doklady o této komunikaci si uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.