Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Byl-li zájezd zrušen pořadatelem nebo spotřebitelem z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti (tou je např. pandemie nemoci COVID-19), pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd (§ 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Zájezd s ohledem na datum konání nespadá pod režim zákona 185/2020 Sb., tudíž není možné spotřebiteli vnutit namísto peněz voucher, nebude-li s tím výslovně souhlasit.
Pokud nebudou peněžní prostředky poskytnuty včas, lze pořadatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Speciální zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (známý jako "lex voucher"), se na tento případ použije v případě, že by zájezd měl konat v období od 20. února 2020 do 31. srpna 2020. Pokud byl vystaven voucher dle tohoto zákona, má společnost povinnost vrátit spotřebiteli peníze do 14 dnů od konce ochranné lhůty. Ochranná lhůta skončila 31. srpna 2021.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.