Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Telefon jsem pořídila v listopadu 2013 jako vánoční dárek. Používat se začal 24.prosince 2013. Bohužel 5.3.2014 jsem nahlásila první reklamaci na vady telefonu. Prodejce mi napsal, kam mám telefon poslat, to jsem udělala,ale po měsíci se mi vrátil zpět, nevyzvednutý, znovu jsem pána kontaktovala a opět telefon odeslala zpět. Byl mi poslán nový kus. Ten začal mít stejné vady. 27.7.2014 jsem hlásila novou reklamaci a telefon odeslala znovu. Do října se nic nedělo, žádná reakce ani telefonická ani emailová. 17.10.2014 jsem podala stížnost na ČOI, druhý den se pán ozval s návrhem řešení situace, že mi okamžitě pošle nový telefon, údajně lepší model, aby kompenzoval moje peripetie. Telefon opravdu přišel, nicméně po rozbalení jsem zjistila, že telefon je již používany, jiná značka, snad lepší, nicméně opotřebovaný. Informovala jsem prodejce, že jako náhradní model si ho ponechám do doručení telefonu nového a že je telefon používaný, tudíž pro mě neakceptovatelné řešení. Po dvou dnech byl telefon znovu na reklamaci, odeslala jsem zpět a při vyjádření prodejce, jsem se nestačila divit. Telefon mi opět vrátil až po několika upozorněních s tím, že reklamaci nelze uznat, že telefon je mechanicky poškozený (byl ve stejném stavu, v jakém jsem ho dostala od prodejce). Pán se nechce domluvit na vrácení peněz a už nereaguje.
Slíbil mi vyjádření jeho formulace "mechanického poškození", jako podklad pro soudní spor, nicméně je to již měsíc a nic se neděje.
Dotykový smartphone Feitheng mini S4 i9500
Navrácení peněz
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Nevyřídí-li prodávající v uvedené lhůtě, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
Spotřebitelka měla v tomto případě namítnout nevyřízení reklamace řádně a včas. Zboží není možné v rámci reklamace vyměnit za jiné, pokud se subjekty nedohodnou jinak. Spotřebitelka tedy mohla odstoupit od smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace nebo mohla setrvat na svém již uplatněném nároku.
Podnikatel byl o podaných stížnostech informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce subjektu.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.