Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
U společnosti „Tuning Car Design“ bylo objednáno zboží
(zboží převzato dne 03.12.2021) které jsem reklamoval dne 14.12.2021). Česka pošta poslala zprávu, že společnost zásilku převzala 15.12.2021.
Od ty doby společnost nekomunikuje.
Reklamace byla vytvořena v systému společnosti: https://www.tuningcardesign.cz/?sekce=reklamace_detail2&id=163&h=df5caeaac3a927f5b0aeec8e6c97567d
Zvlášť byl vytvořen formulář odstoupeni od nákupní smlouvy a poslán na e-mail: reklamace@tuningcardesign.cz
Chtěl bych, aby společnost aspoň komunikovala s klientem.
Děkuji
Zboží: „Laděné svody Japspeed Honda Civic SOHC D-Series (88-00) 4-2-1“ Číslo objednávky: 21004512 Cod: JS-EM-CIVD421
Zboží bylo vraceno včas a v originálním obalu.
Prosím o zaslání peněz na bankovní účet, který byl uveden v reklamaci.
Jedna se o částku: 5 364,00 Kč.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Odstoupení od smlouvy je jednostranný právní úkon, který nevyžaduje souhlas druhé smluvní strany. Odstoupení od smlouvy je účinné od okamžiku, kdy je doručeno prodejci.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.