Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v měsíci květnu 2021 jsem se zaregistrovala na seznamce Be2. K registraci jsem zřejmě musela zadat číslo své platební karty. Nejsem si vědoma, že bych si zadávala prémiové, placené členství - na vzkazy a fotky jsem se nemohla podívat bez toho, aniž bych si jej zaplatila. I z toho důvodu jsem seznamku vůbec nevyužívala a netušila, že mi Be2 začalo strhávat plabu 699,- Kč.
Je trapné, že jsem to zjistila až nyní - poté, co mi 9 měsíců platbu strhávají. Jak čtu recenze na internetu, nejsem zřejmě první ani poslední, komu se něco podobného stalo.
Prosím o radu, jak mohu postupovat. Prozatím jsem pouze napsala Be2 e-mail se stížností, požadavkem na zrušení členství, vrácení uhrazených plateb.
Děkuji
S pozdravem
Hana Košová
Seznamka - strhávání plateb - neoprávněných
Určitě bych byla ráda, kdyby se mi platby vrátily - seznamku jsem nevyužívala a neuvědomuji si, že bych si zaregistrovala VIP členství - určitě bych nebyla ochotna hradit 699,- Kč měsíčně.
Každopádně chci také zrušit účet a aby vymazaly veškeré mé údaje.
Hezký den
Hana Košová
|
Tweet |
Co se placeného smluvního vztahu týče, je zákazník oprávněn vypovědět zpoplatněný smluvní vztah, který je uzavřen zakoupením Prémiového členství kdykoliv (bez výpovědní lhůty) před koncem předplaceného období. Ukončení Prémiového členství lze provést buďto v sekci „Nastavení“ v profilu zákazníka, nebo kliknutím zde (podle pokynů k ukončení Prémiového členství). Takto podaná výpověď je účinná ke konci předplaceného období, ve kterém je výpověď podána.
Kromě výpovědi přímo v profilu zákazníka může zákazník vypovědět Prémiové členství také zasláním výslovného, písemného a podepsaného prohlášení na kteroukoli z níže uvedených kontaktních adres. V zájmu jasného přiřazení v systémech be2 a ochrany před zneužitím musí zákazník vždy uvést své celé jméno, zemi, ve které službu be2 používá a svoji e-mailovou adresu využitou k registraci u be2.
Písemná výpověď musí být zaslána na:
a) adresu be2 S.à.r.l. služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxembourg Luxembourg;
b) fax: 420 227203713; nebo
c) email: zakaznickyservis@be2.cz.
Výpověď podaná poštou, e-mailem nebo faxem je účinná ke konci předplaceného období, ve kterém je výpověď podána, bude-li be2 doručena kdykoliv před koncem předplaceného období.
Zpoplatněný smluvní vztah nelze vypovědět pouhým vymazáním profilu. Jestliže zákazník vymaže svůj profil, zůstane tím zpoplatněný smluvní vztah nedotčený.
Pokud by společnost i po řádném ukončení smlouvy nadále spotřebiteli účtovala poplatky, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
V případě, že se nepodaří spor vyřešit smírně touto cesto, může spotřebitel kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den,
uvedený e-mail je zjevně přesměrován na zakaznickyservis@be2.cz, z něhož přijde odpověď, kde se defacto nevyjádří k následujícímu:
- k opětovnému strhávání plateb dochází na základě nedostatečně podaných informací, které nejsou obsaženy ve smlouvě, ale v obchodních podmínkách a takto podané informace jsou nedostatečné
- Společnost jsem upozornila na to, že se jedná o klamání spotřebitele a smlouvu považuji za neplatnou
Jedinou odpovědí bylo, jak mám podat výpověď. Požadovaná forma výpovědi je naprosto neakceptovatelná již s ohledem na to, že pokud by se vůbec dalo diskutovat o platnosti takové smlouvy, tak se jedná o smlouvu uzavřenou prostřednictvím internetu a poskytovatel musí umožnit zákazníkovi ukončit takovou smlouvu přímo v členském profilu. V nastavení však nic takového není a ukončení smlouvy je vyžadováno nesmyslně (zjevně kvůli ztížení odchodu) faxem, e-mailem nebo poštou - e-mail musí obsahovat foto výpovědi.
Smlouvu považuji za neplatnou od počátku s ohledem na klamání spotřebitele a požaduji její okamžité zrušení a navrácení plateb.
Pokud nedojde k nápravě hodlám dále pokračovat ve stížnostech a nebude se jednat pouze o negativní reklamu pro "povedenou" seznamku s mnoha podvedenými.
Níže zasílám komunikaci s firmou (psáno bylo na uvedený e-mail "pana Hlaváčka"
S pozdravem
Hana Košová
--------- Původní e-mail ----------
Od: be2 zákaznický servis
Komu: hanna.kosova@seznam.cz
Datum: 12. 1. 2022 17:06:54
Předmět: Re: [Ticket#2022011110062861] Požadavek na vrácení neoprávněně účtovaných plateb
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Aby se zastavilo automatické obnovení Vašeho předplatného, je potřeba zaslat Vaši žádost o výpověď kdykoliv před jeho obnovením.
Datum svého obnovení si můžete překontrolovat online kliknutím přímo na ikonu kruhové fotografie a pak kliknutím na možnost "Nastavení"
Vezměte prosím na vědomí, že Vaše Prémiové členství je automaticky obnoveno pokud není včas zrušeno. O automatickém obnovení jste byli informováni v okamžiku platby na platební stránce.
Tyto informace je také možné najít přímo ve Vašem profilu v sekci FAQ / Pomoc a také ve Všeobecných obchodních podmínkách. Vzhledem k tomu, že jsme od Vás neobdrželi v požadované výpovědní době odpovídající výpověď Prémiového členství, proběhlo automatické obnovení.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Tým be2
____________________________________________________
be2 S.à.r.l. - 13 rue du Commerce - L-1351 Lucembursko
Lucemburský obchodní registr: B 123206
Obchodní povolení: 00138239/6
Ředitelka Laetitia Pateau
E-mail: zakaznickyservis@be2.cz
https://www.be2.cz
____________________________________________________
01/11/2022 20:30 - hanna.kosova@seznam.cz wrote:
Dobrý den, pane Hlaváčku,
v měsíci květnu 2021 jsem se zaregistrovala na stránkách BE2.
Pokud vím, profil jsem ani nedokončila a seznamku nezačala využívat. Přesto, jak jsem zjistila, jste mi neoprávněně začali strhávat platbu ve výši 699,- Kč.
Nedomnívám se, že bych společnosti BE2 dala souhlas ke strhávání uvedené platby. Požaduji vysvětlení, jak je možné, že ke strhávání dochází?!
Pokud jsem byla společností BE2 uvedena v omyl, je případný smluvní vztah neplatný stejně jako celá smlouva (nicméně nevím, o tom, že by vůbec vznikla).
Dle obchodních podmínek dochází ke zpoplatnění služby v okamžiku kdy:
Je zákazník před uzavřením tohoto dalšího smluvního poměru informován o zpoplatnění služby a příslušně platných cenách a platebních podmínkách.
Pokud jsou však informace o ceně a způsobu jejího určení pouze v obchodních podmínkách, jedná se dle práva o tzv. Překvapivé ujednání dle §1753 zák. č. 89/2012 Sb.občanského zákoníku a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11.12.2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Požaduji okamžité vrácení neoprávněně účtovaných plateb v celkové výši 6.291,- Kč na můj účet 1358679163/0800.
Dále žádám o okamžité zrušení mého profilu.
S pozdravem
Hana Košová
Jak uvádíme v úvodní odpovědi, je možné smlouvu vypovědět i online - e-mailem na adresu zakaznickyservis@be2.cz. Nedomníváme se, že by taková možnost odstoupení byla vůči spotřebiteli nepřiměřená.
Podnikatel je povinen prokázat, že si u něj spotřebitel službu objednal. V případě, že by k objednání nedošlo, mohlo by jít ze strany podnikatele o bezdůvodné obohacení.
Spotřebitelka má možnost smlouvu preventivně vypovědět, aby již částky nebyly nadále strhávány. Vypovězením nedojde k uznání nároku (ani implicitnímu) a spotřebitelka tak bude mít možnost i později rozporovat existenci smlouvy.
Stížnost přeřezujeme na společnost a žádáme ji o reakci na výtky, které spotřebitelka ve své reakci uvádí.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.