Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od roku 2019 jsem nedostal vyúčtování, ani mi nebyla dodána smlouva/žádnou jsem nepodepsal,byl jsem u Stabil Energy u které byly stejné problémy/Společnost za poslední 3 měsíce 2 x svévolně zvýšila zálohu na plyn.Na na výpověď od smlouvy jsem dostal odpověď,že mi bude do 5 dnů odpovězeno - zatím nic.
Žádám vyúčtování záloh a vrácení případného přeplatku.Dále vyhovění žádosti na odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
1) Zvýšení ceny
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
2) Navýšení záloh během probíhajícího zúčtovacího období
V případě, že dodavatel změní výši záloh v průběhu zúčtovacího období (tzn. zvýší zálohy, které již jsou dopředu stanovené), musí splňovat podobné podmínky jako při zvýšení cen. Musí si tedy možnost zvýšení vyhradit ve smlouvě, musí o zvýšení záloh spotřebitele včasně a stanoveným způsobem informovat a také musí spotřebiteli umožnit smlouvu bez postihu vypovědět.
3) Navýšení záloh na počátku zúčtovacího období
Dodavatel může na začátku zúčtovacího období nastavit novou výši záloh (tehdy se nejedná o změnu již stanovených záloh, ale o nové vypočtení pro následující zúčtovací období). Nastavené zálohy musí odpovídat důvodně předpokládané spotřebě elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období. Dodavatel tedy nemůže zálohy zvednout na neopodstatněnou výši, ale vždy pouze na rozumně očekávatelnou výši.
Společnost má na základě § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., vyhláška o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích, povinnost vydat vyúčtování za stanovené zúčtovací období, zpravidla za 12 po sobě následujících kalendářních měsíců. Spotřebitel také může požádat o mimořádné vyúčtování k 31. prosinci kalendářního roku, v případě, že společnosti zašle samoodečet provedený k poslednímu dni kalendářního roku.
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování, může spotřebitel uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci a písemně informovat spotřebitele o jejím vyřízení do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Dobrý den,
naše společnost stížnost předá k vyřešení.
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.
Dobrý den.První mailová stížnost byla společnosti 3.1. - do dnešní doby /17.1./ zatím nikdo neodpověděl.T.J.
Naše společnost prověří stížnost a zákazníkovi zašle vyúčtování
S ohledem na výše uvedené stížnost opět přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost informovat o dalším vývoji případu.
Dne 3.1. jsem poslal žádost o vyúčtování a o výpis smluvních údajů.Zároveň jsem podal výpověď.Do konce ledna přišlo pouze vyúčtování/smluvní údaje ne/ a na výpověď mi bylo sděleno,že společnost Z.E. je od 1.1. 2022 ve fúzi s Elgas Energy.
Vzhledem k tomu, že je nástupnická společnost právním nástupcem původní společnosti, má stejné povinnosti jako její předchůdce. Jestliže tedy výpověď byla oprávněná, může ji spotřebitel uplatit i u této nástupnické společnosti za stejných podmínek.
Naše společnost předá stížnost na příslušné oddělení.
Přeřazujeme stížnost opět na spotřebitele, aby měl možnost informovat o dalším vývoji případu.
Dobrý den.Nástupnická společnost mou výpověď přijala.Velký dík dTestu za pomoc při vyřizování stížnosti. T.J.
Naše společnost tuto stížnost tímto bere za vyřešenou
Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.