Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
má starší příbuzná (přes 80 let) používá již mnoho let SIM kartu telefonního operátora Tesco Mobile. Paní pouze volá, nevyužívá SMS, datové služby už vůbec (nemá ani chytrý telefon). Od 31.12.2021 začala používat nový telefonní přístroj (Aligator D210 Dual SIM, který ani nepodporuje WiFi).
Podle společnosti Tesco Mobile ale došlo samotným vložením SIM karty do jiného telefonního přístroje automaticky k tomu, že paní byly aktivovány datové služby, za které jí bylo každý den sráženo 29 Kč, ačkoliv paní žádné datové služby samozřejmě nevyužívala. Paní měla naštěstí na účtu u Tesco Mobile jen 251 Kč, takže jí nebylo strženo více, než 232 Kč (8x29 Kč).
Podle telefonního operátora je na SIM kartě automaticky nastavená datová služba, která se, jak jsem již uvedl, aktivuje i vložením SIM karty do nového telefonu. Operátor dále tvrdí, cit.:
"O zaúčtování této částky za připojení k datům je vždycky doručována potvrzující SMS, bylo možné nás kontaktovat dříve, abychom data ihned deaktivovali."
Paní ale SMS nepoužívá, je jí přes 80 let a špatně vidí. Zaregistrovala, že obdržela nějaké SMS zprávy, ale považovala je za nabídky služeb.
Telefonnímu operátorovi jsem podal reklamaci, která byla uznána pouze v rozsahu ceny datových služeb za jeden den (tj. 29 Kč).
Chtěl bych se zeptat na Váš názor na postup telefonního operátora, který zákazníkovi, jenž začne používat nový telefonní přístroj, automaticky aktivuje datové služby, o které zákazník nemá zájem, přičemž jsou zákazníkovi za tyto služby, které nevyužívá (k připojení k datům ani nemohlo dojít), strhávány platby, dokud si zákazník nepřečte potvrzující SMS od telefonního operátora a sám aktivně tyto služby nezruší.
Nejedná se o nekalou či agresivní obchodní praktiku?
Aktivování datové služby "Tesco Mobile Internet na den" v ceně 29 Kč za den bez požadavku zákazníka.
Požaduji vrácení peněz za datové služby, které si paní aktivně neobjednala a ani je nevyužila.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel službu skutečně využil, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat. Pokud k využití služby nedošlo a spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
V tomto případě došlo sice k uznání reklamace, avšak jen k částečnému. Je proto možné obrátit se na ČTÚ.
Rovněž doporučujeme kontaktovat společnost s žádostí o zablokování této služby, aby k její aktivaci nemohlo dojít i v budoucnu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.