Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
7.12. 2019 pan Benet vyplnil a podepsal Protokol o uvedení nového zdroje tepla do trvalého provozu. To znamená, že byl v provozu již více než dva roky.
V prosinci 2021 při kontrole kotle technik firmy Protherm zjistil následující nedostatky:
- Kotel nebyl vůbec nahlášený do Prothermu, nebyl vyplněný záruční list (nicméně firma Benet poskytla na kotel záruku)
- Kotel měl nevyhovující jednocestný komínek – ten byl konečně po dvou letech nahrazen správným komínkem s čisticím otvorem
- Při zapojování kotle nepoužili originál hadici na odvod kondenzátu, což mělo za následek zreznutí kotle uvnitř – kotel není možné dále používat
- Chyběl magnetický filtr
- Zapojení kotle je velmi neodborné
Pan Benet nejprve uznal záruku a slíbil vše napravit, vyměnil komínek, přidal magnetický filtr a uznal oprávněnost požadavku na výměnu kotle. Od té doby ale nekomunikuje, od 24. listopadu netopíme a nemáme teplou vodu.
kondenzační kotel Protherm Gepard Condens 25MKO-ACH-CZ
výměna kotle
|
Tweet |
Jestliže byla reklamace uznána a podnikatel se zavázal k plnění, je povinen toto plnění poskytnout.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.