Společnost


Lucie Křevká

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5498Poplatek za poškození obalu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 2 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.01.2015, před 10 lety

Ladislav Hloušek

Znění stížnosti

Dobrý den

Koupil jsem si přes internet pouzdro na mobil.
Pouzdro bylo v kartonové krabičce, která se mne při rozbalování trochu přetrhla.Požadoval jsem odstoupení od smlouvy.Pouzdro stálo 549Kč.
Překvapilo mne, že si společnost strhla 50Kč za poškození kartonové krabičky.

S pozdravem

Hloušek Ladislav
Slaný


Produkt

Pouzdro Samsung EF-CI950BY žluté S-View flip pro i9505 Galaxy S4


Požadované řešení

Chci jenom vědět, jestli má obchodník právo na stržení částky 50Kč, pokud ne,žádám o vrácení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2015 15:38, před 10 lety

Podle § 1831 odst. 2 občanského zákoníku může podnikatel po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených tímto zákonem. Ustanovení § 1833 určuje, že spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Obal není součástí věci, což potvrzují i obchodní podmínky uvedené na stránkách www.mobilrychle.cz. V zásadě platí, že by spotřebitel měl mít možnost otevřít obal za účelem přístupu ke zboží, pokud je podobné zboží obvykle vystavováno v obchodech v rozbaleném stavu, respektive i v případě, kdy by mu i v obchodě svědčilo právo na předvedení věci. Z tohoto důvodu nejsou škody na obalu způsobené pouhým jeho otevřením důvodem k odškodnění. Pokud tedy obal nadále je schopný plnit funkci obalu, není dle našeho názoru možné uplatňovat právo na náhradu škody z takového poškození.

Podle zákona nese náklady spojené s vrácením zboží spotřebitel, pokud ho na to podnikatel upozornil, což se v uvedených obchodních podmínkách děje. Domníváme se však, že tyto náklady nelze rozšiřovat o náklady spojené s opětovným zabalením věci, jelikož by tím bylo popřeno spotřebitelovo právo na ověření vlastností věci a odstoupení, ale že se jedná pouze o náklady samotného vrácení (tedy např. poštovné).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2015 15:46, před 10 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.