Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednal a kartou jsem uhradil 4.12.21 zboží v eshopu Okay - č. objednávky 9921184952. Když mi nepřicházely žádné zprávy o konkrétní době doručení zboží, tak 13.12.21 jsem volal na zákaznickou linku a operátor mi doporučil storno objednávky, což jsem jeho prostřednictvím učinil. Dnes vidím v systému, že storno bylo do systému přijato až 21.12.21. Dle sdělení operátora měla začít běžet lhůta 14 dnů pro vrácení peněz až od tohoto data. Když tam píšu nebo telefonuji (min. 5-6x), nedostávám žádné odpovědi. Dnes mi paní operátorka arogantně sdělila, že proces storna není u nich ukončen. Když jsem se ptal na lhůty a podmínky procesu ukončení storna sdělila, že už nic neví a složila.
Prosím o radu, v jejich všeobecných podmínkách nevidím pro tento proces žádné ujednání. Jakým způsobem se mohu domoct svých peněz, všechny dostupné komunikační možnosti přes jejich web jsem několikrát využil, vč. stížnosti.
Zde jsou podmínky obchodu https://www.okay.cz/clanky/vse-o-nakupu-e-shop/obchodni-podminky-e-shop-a-okay-club/,
laicky mi z nich plyne, že již doba vrácení peněz uplynula. Ale reálně se tak nestalo.
Děkuji
XT10A8WD Mikrosystém Trevi XT 10A8 SKLADEM 1 ks 1 999 Kč
Vrácení peněz obchodníkem
|
Tweet |
V uvedeném případě je "stornem" odstoupení od smlouvy. To lze ze zákona při uzavření distanční smlouvy učinit ve 14-denní lhůtě od převzetí zboží, nicméně z logiky věci a s eurokonformním výkladem lze dospět k závěru, že je odstoupení od smlouvy možné i před doručením zboží.
Po odstoupení od smlouvy si strany vrátí, co si plnily. S ohledem na to, že spotřebitel své zboží nedostal, nemůže nic vrátit, nicméně prodávající má povinnost vrátit peněžní prostředky přijaté od kupujícího. Ze zákona má na toto vrácení 14-denní lhůtu od odstoupení od smlouvy spotřebitelem. Pokud tato lhůta marně uplyne, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel tak má nárok požadovat i zákonné úroky z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
záležitost evidujeme jako vyřízenou zadanou refundací přes GoPay.
Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost případné smírné řešení sporu potvrdit a poté stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Dle časového snímku úhrady mi vychází, že společnost zadala příkaz k refundaci po intervenci dTestu. Peníze mi byly vráceny. Heurééka!!!
Děkuji za spolupráci