Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 14.6.2021 jsme zakoupili v kamenné prodejně pohovku, která nám byla v následujících dnech dovezena. Dne 6.1.2021 výsuvná část pohovky praskla (ve spodní části), přičemž ještě tentýž den jsme vypsali přes formulář reklamaci a přiložili fotografie. Dne 12.1.2021 přišlo od společnosti vyrozumění, že ,,dle zaslané fotodokumentace se nejedná o výrobní vadu, jedná se o mechanické poškození vzniklé nevhodným užíváním. Reklamace je tímto zamítnuta a ukončena."
Společnost sama na základě fotografií usoudila, že pohovka nebyla vhodně užívána. Pohovka prasknula pod osobou vážící 66 kg po půl roce!!! užívání. Pokud se sezení a ležení na pohovce považuje za nevhodné užívání, pak by nás tedy zajímal účel pohovky. Na pohovku se nepřijel podívat žádný odborný pracovník (technik), společnost nás ani žádným způsobem nekontaktovala a neprověřovala, jak k poškození došlo.
Se zamítnutím reklamace nesouhlasíme, jelikož pohovka byla vhodně užívána (navíc poměrně krátkou dobu od zakoupení) a pohovka po nahlášení reklamace nebyla fyzicky posouzena. Výsledek reklamace byl stanoven pouze na základě základních informací reklamačního protokolu a fotografie.
pohovka SS LEA 64-972-24R
Výměna poškozené výsuvné části pohovky, případně adekvátní sleva na zakoupené zboží
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
případ jsme na základě odvolání zákazníka znovu otevřeli a pokusíme se (v rámci kulance) zajistit nový díl - výsuvnou část sedací soupravy.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost se ke stanovisku společnosti vyjádřit a stížnost při smírném vyřešení případně uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
Čekáme na vyjádření SCONTO nábytek. V poslední reakci z 11.2.2022 uvádí, že v rámci kulance případ znovu otvírají a pokusí se zajistit nový díl- výsuvnou část. Zatím nemáme žádnou další reakci od prodejce, zda se díl podařilo zajistit.
S pozdravem
J. Pitra
Dobrý den,
tato záležitost byla již se zákazníkem vyřešena - výměnou.
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost se ke stanovisku společnosti vyjádřit, popřípadě stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Reklamace nakonec byla vyřešena po více jak půl roce výměnou za novou sedačku. Doporučuji SCONTO nábytek aby dohlížel na smluvního přepravce, který zajišťuje rozvoz. Když jsem viděl jak v nákladním prostoru jsou velké kusy nábytku svalené na jedné hromadě, tak jsem se modlil aby naše sedačka, která byla vespod, byla v pořádku. Všem zúčastněným děkuji za spolupráci.
J. Pitra