Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#54994Poplatek za otevření krabice

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.01.2022, před 3 lety

Kristýna Vítová

Znění stížnosti

Dobrý den,
jsem zklamaná s jednanim Alza.cz. Před Vanoci mi manžel kupoval epilátor. Když jsem ho dostala pouze jsem odlepila lepenku a otevřela krabici.
Nezkusila jsem ho nic uzavřela krabici a později jsem se rozhodla že ho vyměním za něco co potřebuji více. Na uctence jsem si všimla ze máme bezplatne vrácení nevhodného dárku do 31.1. a výměnou tím bude poukaz. Poukaz ale přišel s částkou o 700 Kč méně. Volala jsem na infolinku tam mi řekli, že je to poplatek za otevření hygienického obalu a že se za to ztrhava poplatek 10% ceny produktu. Presto výrobek je inzerovaný jako bezkontaktní na kuzi. Kdybych to prý vyměnila do 14 dnů od koupi bylo by jedno jak ho vrátím. Dale mi bylo sděleno že podle jejich podmínek vraceni si za poruseni obalu účtují tento poplatek.Zda se mi to jako nefér jednání a abych za odlepeni lepenky zaplatila 700 Kč to se mi nezdá jako adekvatni manipulační poplatek.
Reklamuji to jako benevolenci jak jsou hodní a ve finále si to zaplatím. Přece jenom je normalni že si výrobek prohlédnu.
Prosím o radu jak mohu pokračovat.
Děkuji noc
Vítová


Produkt

IPL Epilátor Philips Lumea Advanced IPL SC1998/00


Požadované řešení

Ráda bych vrácení plné částky za kterou jsem Epilátor pořídila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2022 10:54, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Jsou zde ale výjimky, kdy od smlouvy odstoupit nelze. Jak je správně uvedeno, dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Jak je uvedeno spotřebitelem, dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.

Dle popisu spotřebitele se tedy domníváme, že v tomto případě má právo odstoupit od smlouvy. Obzvláště, když dle popisu spotřebitelky mělo jít o bezkontaktní přístroj.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.1.2022 10:41, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. Pro úspěšné ověření Vás požádám o zaslání čísla odstoupení od kupní slovy. Po získání Vaší odpovědi, pro Vás připad předám k novému projednání na naše reklamační oddělení a poté Vás budu touto cestou kontaktovat.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2022 21:45, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 11:56, před 3 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.