Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Reklamovali jsme zimní dovolenou, objednanou u cestovní kanceláře, v říjnu 2021 jsme ji zaplatili.
Hledali jsme místo pro lyžování pro začátečníky. V Itálii, a nutno říci, že cestovní kancelář jich má mnoho. Je tedy z čeho vybírat.
Hledali jsme dostupnost hotelů a vleků, náročnost sjezdovek, pro začátečníky hlavně lehké - modré. Zvolili jsme hotel a 50m od hotelu vlek, u kterého je modrá sjezdovka. Toto bylo pro nás velmi důležité!!! Na stránkách je uvedená značka 50m a slovně i vypsané....50m. Tedy na modrou sjezdovku.
https://www.nev-dama.cz/zima/italie/arabba-marmolada/hotel-roy
7 dní před odjezdem nám poslali veškeré informace a jedna z nich byla, že:
"Na základě provozovatele .....zůstane vlek Arel 1, jenž byl vážně poškozen při větrné kalamitě, nadále mimo provoz...
". Informace měli od roku 2018, tudíž měli upravit své stránky pro objednání zájezdu - pro nás lživá informace k výběru vysněné dovolené - 50m od hotelu vlek je lež!
Tato blízkost je i finančně náročnější.
Nevěděla jsem, o jaký vlek jde...jak je daleko...??? Nic, že by se to týkalo našeho vleku, kde mám pátrat, jak se vleky jmenují????
Cestovní kanceláři jsem napsala reklamaci:
" Uvádíte vlek 50m, s lyžemi hned na svahu." První lanovka je 400m na Marmoladu, tedy sjezdovky náročné Další nástupní lanovka je 2km. Objednávali jsme si lyžování v Itálii v říjnu. Pokud by věděla, že je vlek díky povětrnostním podmínkám stále mimo provoz, podívám se na jiná místa. Je mezi námi začátečník, pro něhož bylo toto místo vybráno. Tudíž mu bylo znemožněno lyžovat, neboť červené sjezdovky opravdu nezvládne.
Pan D. nám odepsal na e-mail, cituji: " Bohužel funkčnost vleku jako CK nemůžeme ovlivnit. Je možné, že došlo k technickým problémů. "
Přikládám fotografie, jak je poškozena nástupní stanice Vámi uváděného vleku, jež je od hotelu Roy Malga Ciapela 50m...." s lyžemi hned na svahu....!
Zde museli být povětrnostní podmínky opravdu náročné!!!!
Vaše doporučení, jak se dostat na sjezdovky je pro lyžaře, ne pro děti, začátečníky!!
------------------------------------------------------------------------------------------------
Vyjádření cestovní kanceláře k reklamaci:
V Praze dne 12. ledna 2022 Vyjádření k reklamaci zájezdu – Smlouva o zájezdu číslo 8238760 Vážená paní Poláková vzala jsem si na starost posouzení reklamace Vašeho zájezdu do Itálie pod Smlouvou o zájezdu č. 8238760 pořádaného pod naší obchodní značkou NEV-DAMA a ráda bych Vám poskytla stanovisko za naši cestovní kancelář. Kompletně jsem si prostudovala celou dokumentaci, která se vztahovala k Vašemu zájezdu, včetně Vaší Smlouvy o zájezdu, vyjádření z destinace a produktového manažera. Nyní Vám poskytnu stanovisko za naší cestovní kancelář. Vaše negativní pocity z dovolené mě velmi mrzí. Na skutečnost, že ve středisku Arabba / Marmolada/ Malga Ciapela je po silné větrné kalamitě uzavřen vlek Val ď Arei 1, jsme upozorňovali jak v našem zimním katalogu, tak je tato informace od samého začátku spuštění zimní sezóny uvedena také našich webových stránkách u tohoto lyžařského střediska. Kalamita zasáhla toto území v listopadu 2018 a napáchala výrazné materiální i přírodní škody. Dnes je sice vlek umístěn zpět do původní pozice, ale k jeho zprovoznění dosud nedošlo. Do budoucna se plánuje nová sedačková lanovka, která uvedené dva vleky nahradí. Zde Vám kopíruji výstřižek z našeho webu a také Důležitých upomnění. V této pandemické době jsme rádi, že Vám i dalším klientům můžeme zajistit ubytování a služby, dle možností provozovatelů hotelů i agentur. Věřte, že současná situace je pro cestovní ruch velmi obtížná, přesto činíme maximum, aby se Vaše dovolená mohla uskutečnit. Z cestovního ruchu jsme zvyklí na operativní řešení nenadálých komplikací, nikdy jsme si ale nemysleli, že bychom se museli potýkat s takto značnými omezeními v rámci cestování a každodenními změnami. Informace o uzavření vleku jsou však zveřejněné a jsou dostupné pro všechny naše klienty. Mrzí mě, že jsme ve Vašem případě nenaplnili některá očekávání z tohoto zájezdu. Vážená paní Poláková, celá reklamace byla důkladně posouzena a nebylo zjištěno žádné pochybení ze strany cestovní kanceláře, jež by naplňovalo požadavky kladené § 2537 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Dle výše uvedených zjištění, nedošlo k porušení Podmínek uvedených na Vaší Smlouvě o zájezdu či k pochybení na straně naší cestovní kanceláře. Neshledávám tedy oprávněný nárok ke kompenzaci.
Nikde nečtu, že by na této stránce upozorňovali, že zrovna tento vlek, který je 50m od hotelu od roku 2018 nejezdí.
V "Důležitém upozornění na stránkách společnosti mají:Veškeré informace uvedené v katalogu a na webu CK vycházejí ze skutečností známých...odlišností od skutečnosti a vyhrazujeme si právo na možnost jejich dodatečné změny, např. ukončení provozu některého z přepravního zařízení".
7dní před odjezdem nám sdělili důležité upozornění: Podle vyjádření provozovatele .....zůstane vlek Arel 1, jenž byl vážně poškozen při větrné kalamitě, nadále mimo provoz... "
Nevěděla jsem, o jaký vlek jde...jak je daleko...??? Nic, že by se to týkalo našeho vleku, a už je to od roku 2018
Lživě nás informovali o údaji naší vybrané dovolené. Že mají v informacích větu: od února 2020 nejezdí vlek ...jak mám vědět, že je to náš 50m od hotelu, když to v nabídce takto udávají??
Kompenzace za to, že začátečník nemohl lyžovat. Měli jsme od října dostatek času, abychom si v jejich katalogu vybrali jiné středisko, kde vleky jezdí. Značka vzdálenosti vleku a hotelu byla lživá.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Praktiky společnosti popsané spotřebitelem by mohly splňovat tzv. klamavou reklamu dle § 2977 odst. 1 občanského zákoníku. Klamavou reklamu definovat jako uvádění nepravdivých informací o výrobku či službě, které jsou příčinou nákupu spotřebitele, přičemž by spotřebitel bez těchto klamavých údajů produkt nezakoupil, nebo by se zvýšila šance na zakoupení produktu od jiného prodejce. V případě, že je spotřebitelka názoru, že došlo ke klamavé reklamě, může podat podnět k České obchodní inspekci, které jednání společnosti prověří.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel se může tedy také obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.