Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
ve čtvrtek 6.1.2022 jsme prostřednictvím AAA Auto uzavřeli úvěrovou smlouvu na auto Škoda SuperB. Cena vozidla byla uvedena 290 tis. Leasing nebo 350 tis při okamžité platbě. Uzavřeli jsme úvěrovou smlouvu prostřednictvím AAA s úvěrovou společností s tím, že si musíme do vozidla nechat namontovat GPS Locator v hodnotě téměř 40tis. Bylo nám sděleno, že bez toho úvěr nebude poskytnut. V úvěrové smlouvě je tak uvedena kupní cena vozidla 388 998Kč.O GPS Lokátoru žádná zmínka. Pracovnice úvěrové společnosti nám následně po telefonu na infolince sdělila, že žádná taková podmínka neexistuje. Tím pádem nás pracovnice zprostředkovatele úvěru AAA záměrně uvedla v OMYL.
Moje banka mi mezitím schválila úvěr, o který jsem měla zažádáno před koupí vozidla. V tuto chvíli chci odstoupit od úvěrové smlouvy v ochranné zákonné lhůtě 14 dní a zaplatit vozidlo v hotovosti. Nechci platit ale žádný GPS Locator, protože ho nikdo nevyžaduje a navíc zatím ve vozidle vůbec není.. Úvěrová společnost bude chtít po mě zaplati částku 388 998 Kč, kterou vyplatila AAA. S manažerem pobočky není vůbec řeč. Stále nás odkazuje pouze na úvěrovou společnost nebo na to, až pracovnice, která nám úvěr zprostředkovala, bude v práci. Že to domlouvala ona a on o našem případu konkrétně nic neví. Jak v takovém případě postupovat?
GPS lokátor
vrácení celé částky 38 998 Kč za GPS lokátor
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je podmíněno poskytnutí úvěru, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Pokud jde o zmiňovanou nekalou obchodní praktiku, má-li spotřebitel dojem, že dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kalousová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.