Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Chtěla bych vám podat podnět k případů,
který bohužel musím řešit.
Jedná se o E-shop kosmetiky Elf, kde jsem si koupila mimo jiné,
paletu očních stínů.
Doma po otevření jsem zjistila, že nevyhovují odstíný barev, ktere jsou mimochodem jine, než jaké prezentují na stránkách E-shopu.
Domluvila jsem se na stránkách E-shopu, že mám bezpečně zabalenou paletu, poslat zpet a že mi pote obratem zašlou zpět.
To se ale nestalo.
Poslali mi mail , že jsem paletu ušpinila a použila (což není pravda), tak mi peníze nepošlou. Z hygienických důvodů, je pro ně produkt nepoužitelný, tak že mi dali ultimátum.
Do 5 dni se mám rozhodnout, zda chci paletu dostat zpátky (po úhradě poštovného), jinak paletu zlikvidují a ja tím pádem zůstanu bez peněz i bez zboží, které jsem chtěla.
Spolumajitelka E-shopu se už se mnou odmítá bavit a pokaždé mi davá nejevo, co si o tom všem myslí a , nechce se ji už nic řešit.
Podle mých informací, mám na svè, peníze nárok a jsem v právu.
Chci vás proto požádat o řadu i o prošetření tohoto případu.
Mnohokrát děkuji. V.I.
100 Piece Marble (#71614) /STUDIO Paletka 100 Očních stínů.
Vraceni peněz za paletu a poštovného.
|
Tweet |
Obecně může spotřebitel při koupi zboží prostřednictvím elektronického obchodu od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu. Toto právo však podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku nemá, pokud spotřebitel zboží vyňal z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je není možné vrátit.
Rozhodující je tedy hygienická funkce obalu. Podle pokynů Evropské komise ke směrnici o právech spotřebitelů by měly pro užití uzavřeného obalu, který může sestávat z ochranného obalu nebo fólie, existovat skutečné důvody ochrany zdraví nebo hygienické důvody, což platí např. pro některé kosmetické výrobky. Máme nicméně za to, že hygienickou funkci má obal v případě, že jeho otevřením už samo o sobě dojde k hygienickému znehodnocení výrobku, což v případě očních stínů zpravidla neplatí.
V tomto případě by navíc spotřebitelka mohla uplatnit nárok z nesplněné jakosti při převzetí, pokud odstíny barev neodpovídají těm, které jsou prezentované. Spotřebitelka by pak měla nárok na dodání nové věci bez vad, ledaže by šlo vadu bez zbytečného odkladu odstranit, a nebylo-li by to možné, mohla by od smlouvy odstoupit.
Při odstoupení od smlouvy by pak spotřebitelka odpovídala za snížení hodnoty věci vzniklé v důsledku nakládání s ní jinak, než bylo nutné s ohledem na její povahu nebo vlastnosti. Pokud by tedy prodávající prokázal snížení hodnoty věci, mohl by žádat náhradu jen v odpovídající míře.
Společnost nám sdělila, že nemá zájem se ke stížnosti vyjádřit. Stížnost jsme tedy nuceni z tohoto důvodu uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.