Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zde na prodejně v Chrudimi jsme kupovali puzzle které jsme reklamovali a po měsíci a půl jsme volali na prodejnu kde neměli ani v PC zadanou naší reklamaci tak jsme řekli že přijedeme osobně kde prostě řekli že peníze vrátit nemůžou že maximálně něco jiného ve stejné výši peněz nebo něco jiného s doplatkem ale peníze nám nevrátí a este přístup jak já nwm co dle zákona kupující má právo na vrácení peněz tak kde to sme buď něco jinyho nebo nic všude jinde to jde jenom ne u vás v dráčku... Bohužel díky jejich přístupu sme prostě museli!! Jak bylo řečeno si vzít něco jiného tak sme si Teda vzali něco jiného.... Laskavě stim něco udělejte děkuji..
Nebyli tam všechny dílky okrajů proto byla reklamace a reklamace byla nevyresena tak jsme chtěli navrátit peníze ale na prodejně nám bylo řečeno že peníze navráceny nebudou že si musíme vybrat něco jiného
Jiný přístup k zákazníkům a když jde někdo něco reklamovat tak aspoň když neudělají reklamaci a nezapisou si ji ani do PC a ani po měsíci a půl se neozvou laskavě navrácení peněz pro příště a ne že si Budem muset!! Vybrat něco jiného
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že ve 30denní lhůtě (zásadně, k tomu viz výše) by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatel může nad rámec zákona nabídnout jiné možnosti řešení reklamace, například výběr jiného zboží. K jeho přijetí však nemůže spotřebitele v žádném případě nutit.
Podle § 13 zákona o ochraně spotřebitele je prodejce povinen řádně spotřebitele poučit o podmínkách reklamace, pokud tak nečiní, může spotřebitel podat podnět dozorovému orgánu. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.