Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
do dnesniho dne me nebylo dodano vyuctovani za elektrinu a 4.1 2022 me prisel dopis se zalohama na elektrinu a bylo me zvednuto ted jsem davala 4000 a od ledna mam davat 8500 nikdo me na to neupozornil muzu odstoupit od smlouvi smlouva me konci 2023 dekuji annaq houdkova husova 409 chocen
snizeni zalohy a poslani vyuctovani za elektrinu
|
Tweet |
Vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Zvýšení záloh:
1) Zvýšení ceny
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
2) Navýšení záloh během probíhajícího zúčtovacího období
V případě, že dodavatel změní výši záloh v průběhu zúčtovacího období (tzn. zvýší zálohy, které již jsou dopředu stanovené), musí splňovat podobné podmínky jako při zvýšení cen. Musí si tedy možnost zvýšení vyhradit ve smlouvě, musí o zvýšení záloh spotřebitele včasně a stanoveným způsobem informovat a také musí spotřebiteli umožnit smlouvu bez postihu vypovědět.
3) Navýšení záloh na počátku zúčtovacího období
Dodavatel může na začátku zúčtovacího období nastavit novou výši záloh (tehdy se nejedná o změnu již stanovených záloh, ale o nové vypočtení pro následující zúčtovací období). Nastavené zálohy musí odpovídat důvodně předpokládané spotřebě elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období. Dodavatel tedy nemůže zálohy zvednout na neopodstatněnou výši, ale vždy pouze na rozumně očekávatelnou výši.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Naše společnost stížnost prověří a v případě nevystavení vyúčtování bude vystaveno a ohledně zvýšené zálohy budeme informovat zákazníka.
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.
vcera nam dosel dopis od elgas enegy ze nam skoncila smlouva k 31.10 2021 a ze nam ji prodluzuji o 60 mesicu nic jsme nepodepsali prosime o radu dekuji houdek
Automatické prodloužení smlouvy je v oblasti energetiky možné. Vzhledem k tomu, že se jedná o smlouvu na více než 36 měsíců, považuje se tato smlouva za smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou, což ukládá § 11d energetického zákona. Přestože je toto ustanovení účinné až od 1. 1. 2022, užije se i na smlouvy uzavřené před účinností tohoto zákona podle přechodných ustanovení (konkrétně čl. 2 bod 6) zákona č. 362/2021 Sb.
Pokavaď nebyla smlouva řádně vypovězena, tak se prolonguje a spotřebitel nadále pokračuje ve smluvním vztahu.
K tomu je však nutné uvést, že se smlouva prolongovaná na 60 měsíců díky novele energetického zákona automaticky změní (po uplynutí 36 měsíců) na smlouvu na dobu neurčitou.
To mimo jiné znamená, že poté (po uplynutí 36 měsíců) je možné ji vypovědět bez jakýchkoliv sankcí (odstupné, smluvní pokuta a podobné poplatky). Výpovědní doba v takových situacích činí obvykle 3 měsíce.
Stížnost primárně přeřazujeme zpět na společnost, aby se mohla k této v jejím vyjádření opomenuté skutečnosti také vyjádřit.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.