Společnost


VHH THERMONT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55029Poškození bytové klimatizace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 22 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2022, před 3 lety

Jan Krestýn

Znění stížnosti

V minulém roce prováděla fa. VHH Thermont s.r.o. zateplení panelového domu č.p.96 v obci Kamenná (okres Šumperk). Součástí akce byla i oprava balkonů. Jako majitelé bytu v tomto domě jsme na výzvu pracovníků provádějící firmy nechali demontovat vnější jednotku bytové klimatizace, která tam byla umístěna. Nato byly provedeny termoizolační práce a potrubí k této jednotce uloženo do fasádního pláště. Poté byly namontovány i balkony, takže jsme nechali odbornou firmou provést zpětnou montáž klimatizační jednotky. Při plnění chladiva se zjistila netěsnost spojovacího potrubí v místě ukotvení balkonového zábradlí. Je zřejmé, že při montáži kotvy balkonu došlo k průrazu potrubí a tím i k znemožnění funkce bytové klimatizace. K její obnově bylo nutno provést novou přípojku, což si vyžádalo náklady ve výši 3790 Kč. Z dosavadního jednání (telefonáty, e-maily) vyplynulo, že firma Thermont odmítá zodpovědnost za vzniklou škodu, ačkoliv veškeré činnosti v této věci vykonávali jejich pracovníci


Produkt

klimatizace LG E09EM je standartní zařízení pro regulaci teploty v bytě. Jeho instalaci, stejně jako odpojení a připojení vynucené revitalizací domu provedla odborná firma pro opravy a prodej chladírenského zařízení, Zábřeh.


Požadované řešení

Náhrada nákladů na montáž nové přípojky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2022 12:36, před 3 lety

Podle § 2900 občanského zákoníku je každý povinen počínat si tak, aby nedošlo k nedůvodné újmě na vlastnictví druhého. Dle komentářové literatury jde o obecnou prevenční povinnost, kdy nezáleží na tom, zda vyplývá ze smlouvy nebo z obecné právní povinnosti.

V návaznosti na to je poté škůdce povinen nahradit škodu, což ukládají § 2909 a další stejného zákona. Zde se nejspíše bude jednat o porušení smluvní povinnosti podle § 2913.

Je ovšem nutné prokázat, že společnost o zmíněném potrubí věděla nebo vědět měla. S prokázáním vzniku škody právě touto společností by podle popisu spotřebitele problém být neměl.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 14:06, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.