Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V minulém roce prováděla fa. VHH Thermont s.r.o. zateplení panelového domu č.p.96 v obci Kamenná (okres Šumperk). Součástí akce byla i oprava balkonů. Jako majitelé bytu v tomto domě jsme na výzvu pracovníků provádějící firmy nechali demontovat vnější jednotku bytové klimatizace, která tam byla umístěna. Nato byly provedeny termoizolační práce a potrubí k této jednotce uloženo do fasádního pláště. Poté byly namontovány i balkony, takže jsme nechali odbornou firmou provést zpětnou montáž klimatizační jednotky. Při plnění chladiva se zjistila netěsnost spojovacího potrubí v místě ukotvení balkonového zábradlí. Je zřejmé, že při montáži kotvy balkonu došlo k průrazu potrubí a tím i k znemožnění funkce bytové klimatizace. K její obnově bylo nutno provést novou přípojku, což si vyžádalo náklady ve výši 3790 Kč. Z dosavadního jednání (telefonáty, e-maily) vyplynulo, že firma Thermont odmítá zodpovědnost za vzniklou škodu, ačkoliv veškeré činnosti v této věci vykonávali jejich pracovníci
klimatizace LG E09EM je standartní zařízení pro regulaci teploty v bytě. Jeho instalaci, stejně jako odpojení a připojení vynucené revitalizací domu provedla odborná firma pro opravy a prodej chladírenského zařízení, Zábřeh.
Náhrada nákladů na montáž nové přípojky.
|
Tweet |
Podle § 2900 občanského zákoníku je každý povinen počínat si tak, aby nedošlo k nedůvodné újmě na vlastnictví druhého. Dle komentářové literatury jde o obecnou prevenční povinnost, kdy nezáleží na tom, zda vyplývá ze smlouvy nebo z obecné právní povinnosti.
V návaznosti na to je poté škůdce povinen nahradit škodu, což ukládají § 2909 a další stejného zákona. Zde se nejspíše bude jednat o porušení smluvní povinnosti podle § 2913.
Je ovšem nutné prokázat, že společnost o zmíněném potrubí věděla nebo vědět měla. S prokázáním vzniku škody právě touto společností by podle popisu spotřebitele problém být neměl.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.