Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.12. jsem objednal kyuchyňský robot na eshopu elektrokup.cz. Zboží bylo zaplaceno převodem na účet v potvrzovacím emailu. Do dnešního dne nedorazilo.
Zboží jsem několikrát emailem urgoval ale bez výsledku.
Stránky firmy jsou v dnešení době nedostupné.
Kenwood KM 287 Prospero (4652471)
Vrácení peněz za nedodané zboží.
|
Tweet |
Pohled ze soukromoprávní hlediska je následující. Kupní smlouva byla uzavřena a smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající měl povinnost dodat zboží ve sjednané době. Nebyla-li doba sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.
Protože postačí pokud spotřebitel poskytne dodatečnou lhůtu (po uplynutí sjednané lhůty nebo po uplynutí přiměřené doby po vyzvání k dodání, nebyla-li doba přesně ujednána) k plnění podnikateli i mlčky, může spotřebitel odstoupit z důvodu prodlení dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší. Neodpovídá-li již prodávající na e-maily, komunikaci doporučejeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou. Pokud by se jednalo o úmyslné jednání, mohla by smlouva být shledána neplatnopu, nicméně z důvodu předběžné opatrnosti doporučujeme spotřebitelům dodržet výše uvedený postup.
Je-li poškozených více a subjekt neměl v úmyslu zboží dodat, do úvahy může připadat i trestněprávní odpovědnost. Jde-li o tento případ, doporučujeme zvážit podání trestního oznámení. Situace může být posouzena i jako přestupek proti majetku.
Bohužel se nám nepodařilo subjekt kontaktovat. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.