Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V srpnu 2021 jsem od ck invia dostala dopis o postoupení pohledávky s tím, že mi vznikl nárok na úhradu pohledávky za uhrazenou cenu z neuskutečněného zájezdu. Zaslanou smlouvu jsem podepsala a poslala zpět ck invia a domnívala jsem se že postoupí celou záležitost pojišťovně Slavia, tak jak bylo uvedeno ve smlouvě, a že tato smlouva slouží zároveň jako oznámení o postoupení pohledávky pro Pojišťovnu Slavia. Celou záležitost jsem tím považovala za zajištěnou a očekávala jsem že dojde v brzku k vyřízení. Moc prosím o přešetření celé záležitosti, ráda bych ještě někdy cestovallla bez hořkosti a zatrpklosti s možností domoci se pochopení. Peníze jsme zaplatily, na dovolenou ze známých důvodů jsme nemohly vycestovat, přesto je vrácení peněz po více jak dvou letech tak obtížné a nemožné.
zaplacená záloha v říjnu 2019, 3x 1 500 Kč, v červnu 2020 jsme nemohly bohužel vycestovat
Vrácení zaplacené a nevyužité zálohy na zájezd do Řecka - Santorini
|
Tweet |
Zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatření ke zmírnění dopadu epidemie COVID-19 (lex voucher), je retroaktivní. Ačkoliv dle principů právního státu a Ústavy ČR platí přísný zákaz retroaktivity právních předpisů (zásadně), zákon lex voucher tento ústavní zákaz nerespektuje.
Za obvyklých okolností, kdy jsou zákonodárcem respektovány principy právního státu, by se odstoupení od smlouvy řídilo právem, které bylo platné a účinné v době, kdy bylo odstoupení od smlouvy učiněno. Podle tohoto práva by spotřebiteli nebylo možné vnutit voucher bez jeho souhlasu. Nicméně dle zákona lex voucher platí pro všechny zájezdy s termínem zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020, že spotřebiteli je možné vnutit proti jeho vůli vratku ve formě voucheru. Ochranná lhůta voucheru je platná až do 31. srpna 2021. Po skončení ochranné lhůty má podnikatel povinnost do 14 dnů vrátit spotřebiteli peníze, které spotřebitel za zájezd uhradil.
Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.