Společnost


LAMA energy a.s.

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55046Podvodné jednání při uzavírání smluv

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2022, před 3 lety

Jiří Bauer

Znění stížnosti

Po ukončení činnosti Confort energy, byla Lama energy jedna z prvních, která mi učinila TELEFONICKOU nabídku na dodávku elektřiny. Při rozhovoru jsem požádal o písemné informace. Po čase mi přišel ROZPIS ZÁLOH. Žádný podrobný rozpis z čeho všeho se skládá výsledná cena. Jen předpis záloh ze kterého ale vůbec není zřejmé, jak vysoký může být nedoplatek.
Tím se pro mě Lama stala nedůvěryhodnou a v komunikaci jsem nepokračoval.
Přesto mě ale Lama, přes už TROJÍ mailové upozornění, vede jako svého zákazníka a dnes mi dokonce přišlo od banky upozornění že požaduje povolení inkasa z účtu.
VARUJI PŘED NEKOREKTNÍ, AGRESIVNÍ AŽ PODVODNOU POLITIKOU FY. LAMA ENERGY PŘI NAVAZOVÁNÍ KONTAKTŮ A DOPORUČUJI VELKOU OBEZŘETNOST PŘI UZAVÍRÁNÍ SMLUV.

Jiří Bauer, Kamenný Újezd


Požadované řešení

Jde pouze o upozornění na praktiky firmy Lama Energy
Vaší pomoc neočekávám, ale děkuji za možnost podělit se o svou zkušenost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2022 14:01, před 3 lety

Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle skutkového stavu popsaného ve stížnosti by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl při předsmluvním jednání o smlouvě. Takovéto jednání může podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele ve vztahu k dané službě či výrobku. Dále má podnikatel povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je rovněž nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele taktéž zakázaná.

Spotřebitel by mohl navíc namítat v závislosti na konkrétních skutkových okolnostech:
(i) neplatnost smlouvy, neboť v případě, kdy spotřebitel jedná v omylu o rozhodující okolnosti, je jeho právní jednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neplatné.
(ii) zdánlivost smlouvy, neboť v případě, kdy vůbec nebyla projevena vůle spotřebitele se smluvně vázat, se k takovému zdánlivému právnímu jednání dle § 551 a 554 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nepřihlíží (jako by smlouva ani nebyla).

Jednodušším způsobem (není třeba dokazovat uvedení v omyl) je odstoupení od zprostředkovatelské smlouvy na základě novely energetického zákona, účinné od 1.1.2022, kdy spotřebitel může ukončit smlouvu o zprostředkování, kdykoliv během její platnosti. Ukončení smlouvy není spojeno s výpovědní dobou, ani nemůže být ze strany zprostředkovatele nijak sankcionována (poplatky nebo smluvní pokuty).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 16:37, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.