Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#55047Neodborná rada prodavače při zakoupení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2022, před 3 lety

Zuzana Tichá

Znění stížnosti

Dnes jsem vracela zboží - kameru NAVITEL R450 NV, kterou mi doporučil prodavač z Alzy s tím, že je přímo určená pro řidiče autobusu. Prodavači jsem zcela jasně popsala co potřebuji, tzn. kameru pro řidiče autobusu, upozornila jsem ho, že nechci kameru pro osobní automobily, neboť autobusy mají přední rovná skla a nikoliv skosená jako je tomu u auta. Prodavač se "dušoval", že přesně tato kamera je to, co potřebuji a zhruba po 20 minutách naší debaty na toto téma, jsem na jeho doporučení kameru zakoupila. Při vyzkoušení přímo v autobusu jsme zjistili, že kamera je naprosto nevhodná pro použití, neboť rovné sklo neumožňuje jakékoliv natočení kamery, řidič nemá možnost jí předsunout podle svých potřeb apod. Tato kamera je pouze pro osobní automobily se skoseným sklem. Vzhledem k tomu, že mi prodavač zcela neodborně poradil a tvrdil, že kamera NAVITEL R450 NV je přímo pro řidiče autobusu, což se nezakládá na pravdě, žádám o vrácení celé částky za nákup peněz předmětné kamery v celkové výši tzn,. 1679,- Kč.


Produkt

Kamera do auta NAVITEL R450 NV


Požadované řešení

Vrácení peněz z důvodu neodbornosti prodavače.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 10:15, před 3 lety

Jestliže zboží neodpovídá popisu, je možné jej reklamovat. Vzhledem k tomu, že kamera byla prodavačem přímo doporučena, přestože znal požadavky, mohlo dojít až v uvedení zákazníka v omyl, kdy by podle § 583 občanského zákoníku bylo právní jednání neplatné. Účinky by tedy byly stejné jako v případě odstoupení od smlouvy - strany by si vrátily, co plnily a na závazek by se hledělo, jako by nevznikl.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.1.2022 10:49, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. Prosím Vás o doplnění čísla objednávky, pod kterou byl produkt: "Kamera do auta NAVITEL R450 NV" zakoupen. Po získání Vaší odpovědi, pro Vás ráda vše ověřím přímo na naší pobočce. Více informací o odstoupení od kupní smlouvy, naleznete na našem e-shopu zde: https://www.alza.cz/jak-odstoupit-od-smlouvy-art12601.htm, kde je rovněž odkaz na VOP.
Předem děkuji za Vaši odpověď a přeji Vám hezký den. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.1.2022 21:46, před 3 lety


Zuzana Tichá

Doplňuji číslo objednávky: 2914181987.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.2.2022 19:38, před 3 lety

Dobrý den, paní Tichá, děkuji Vám za Vaši zprávu. Eviduji, že jsme Vám již dárkový poukaz vystavili a Vámi poptávané produkty jsem Vám k dnešnímu dni zaslala na Vaši e-mailovou adresu. Bude tedy možné tento spor uzavřít? Děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 14:10, před 3 lety

Žádáme spotřebitele, aby potvrdil (případně vyvrátil) doručení poukazu a případně spor uzavřel. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2022 15:02, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2022 23:36, před 3 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.