Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
16.1.2022 mi byly z karty strženy peníze a nechápu proč. Nepamatuju si, že bych se někde registroval a dával svolení na nějaké takové transakce.
Zrušení plateb
|
Tweet |
Ze zkušeností ostatních spotřebitelů vyplývá, že jim společnost částku strhává v případě, že se registrovali na portálu https://www.katolickaseznamka.cz/.
Jednou z možností je, že se jedná o omyl na straně společnosti a spotřebitel se společností žádný smluvní vztah neuzavřel. V takovém případě má spotřebitel nárok na vrácení již zaúčtovaných plateb z titulu bezdůvodného obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a rovněž nárok na to, aby mu v budoucnu žádné další platby nebyly účtovány.
Druhou možností je, že spotřebitel uzavřel se společností smluvní vztah. Ačkoliv to ze stížnosti nevyplývá přímo, mohlo by v tomto smluvním vztahu dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu, která je upravena v čl. 11 odst. 2 obchodních podmínek společnosti (nazvané jako "Smluvní ujednání"). Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Sedláku,
děkuji za zprávu.
Prosím o informaci, na jaké seznamce, případně přes jaký email jste (byl) registrován. Plus poprosím o poslední 4 čísla karty, abychom platbu dohledali.
S pozdravem
DuPonti s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.