Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po telefonní nabídce uzavřena 21.3.2017 smlouva s KTST. Na jejich doporučení jsem uzavřela smlouvu s Maxim Energy, která má začít platit 7.6.2022. V listopadu 2021 jsem obdržela cenník energií od Maxim Energy, následovala řádná výpověď, kterou M.E. akceptovali bez zahájení dodávek 16.11.2021, protože došlo k podstatné změně cen za energie.
Nyní chce KTST do 21.1.2022 zaplatit smluvní pokutu, která se mi zdá neoprávněná.
Prosím o rychlé sdělení, zda mám pokutu zaplatit v co nejkratší době, nebo vyčkat na vyřešení problému s Vaší pomocí.Společnost KTST mi nebere telefon.
|
Tweet |
Ohledně smluvní pokuty uvádíme, že je-li ujednání o smluvní pokutě obsažené pouze v obchodních podmínkách, je neúčinné (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11). Obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách mají sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru, a naopak nesmějí sloužit k tomu, aby do nich v často nepřehledné, složitě formulované a malým písmem psané formě skryl dodavatel ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou.
V případě nevyřešení sporu smírnou cestou se může spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž je orgánem příslušným k mimosoudnímu řešení sporů mezi dodavateli energii a spotřebiteli. V případě další právní konzultace se lze obrátit i na naši poradnu na čísle 299 149 009, kde bude spotřebiteli v případě potřeby poskytnut bezplatný právní servis.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.