Společnost


OBI Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55077Neuznaná třetí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.01.2022, před 3 lety

Vladimír Havelka

Znění stížnosti

Koupě Úhlové brusky Narex 125 mm v OBI Mladá Boleslav. Hned při prvním použití jiskry, čoud a nešla. Reklamace v termínu vyřešena. Cca za 3 měsíce jsem potřeboval brusku, po chvíli práce úplně to samé, jiskry, čoud a konec. Opět reklamace uznána a opraveno.V prosinci opět práce z bruskou ale opět ta samá závada, zajiskreni, čoud a konec. Reklamace a požadavek od odstoupení od smlouvy, vrácení peněz, nebo jiný výrobek. Reklamace neuznaná a brusku mi zas opravili a vrátili.


Produkt

Úhlová bruska 125 mm


Požadované řešení

Chtěl bych vyměnit výrobek za jiný, nebo vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2022 13:48, před 3 lety

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud se jednalo v daném případě o stejnou vadu, která byla již dvakrát opravována a spotřebitel při uplatnění třetí reklamace vznesl požadavek na odstoupení od smlouvy, měla být jeho požadavku vyhověno při uznání reklamace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2022 15:00, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.