Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firmou Centrální výběrové řízení nasmlouvaný dodavatel Comfort energy a.s. ukončil činnost a spadl jsem pod DPI ČEZ a Inogy.Ještě v roce 2021 přihrála mé odběrní místo firmě LAMA energy a.s., která mi předepsala zálohy na elektřinu zvýšené o 300 % Nasmlouval jsem si sám dodavatele, tomu však moje odběrní místo nebylo přiděleno. CHci firmě Centrální výběrové řízení odebrat plnou moc k nasmlouvání nejvýhodnějších dodavatelů. Na mé žádosti nikdo nereaguje. Chci vědět přesně na koho mám žádost směrovat aby byla co nejdřív vyřízena
S pozdravem M.L.
Chci znát kontakt a konkrétní osobu u které mohu udělenou plnou moc zrušit.
|
Tweet |
Společnost Centrální výběrová řízení a.s. je v tomto případě zprostředkovatelem, to znamená, že má-li platně udělenou plnou moc, může za spotřebitele uzavřít smlouvu na dodávku energií. Tuto plnou moc je možné odvolat. Odvolání zmocnění doporučujeme zaslat primárně doporučeným dopisem přímo společnosti (Lannova 2061/8, Praha, 11000), patrně lze využít i e-mail, který společnost uvádí jako svůj kontaktní. Nejjistější cesta je zvolit obě varianty a zmocnění odvolat "duplicitně".
Pokud jde o smlouvu mezi spotřebitelem a dodavatelem (uzavřenou zprostředkovatelem, který k tomu získal spotřebitelův souhlas mimo obchodní prostory), energetický zákon dává spotřebiteli také bezplatnou možnost úniku. Dle ustanovení § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, je spotřebitel oprávněn bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo určitou, ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu (a tedy logicky i ještě před zahájením dodávek). Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu výpověď odeslána držiteli licence (dodavateli). Výpovědní doba činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi.
Pro úplnost uvádíme, že dozorovou činnost a mimosoudní řešení sporů vykonává Česká obchodní inspekce u zprostředkovatelů a Energetický regulační úřad u držitelů licence u dodavatelů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Spotřebitel nás po uzavření stížnosti informoval, že záležitost byla vyřešena k jeho spokojenosti - stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.