Společnost


AWP P&C Česká republika - odštěpný závod zahraniční právnické osoby

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55088Neuznaná prodloužená záruka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.01.2022, před 3 lety

Božetěch Brumovský

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 11.6.2018 jsme si zakoupili automatickou pračku v prodejně OKAY Břeclav. Při koupi pračky nám bylo nabídnuto (s přesvědčováním) připlatit si prodlouženou záruku na 5 let za částku 1530 Kč. Prodejce nás přesvědčoval, že když dojde k závadě tak bude odstraněna a opravu hradí pojistitel. dále když dojde k závadě, kterou nelze odstranit budou nám peníze vráceny.
S touto nabídkou jsme souhlasili a pojištění v dobré víře uzavřeli s firmou AWP P&C Česká republika.
Dne 27.12.2021 jsem telefonicky nahlásil na telefonní číslo 283 002 868, poruchu pračky (velký hluk, asi vadné ložisko). Za 2 dny se ozvali, že mám pračku nachystat k odvozu do servisu a tak se i stalo. Po 10 dnech se ozval technik ze servisu, že pračka je opravena, ale pojišťovna jim to nezaplatí protože na tuto závadu (vadné ložisko a Gufero se záruka nevztahuje). Pak se zeptal zda mají pračku přivést za 3000 Kč. S tím jsem souhlasil a pračku přivezli 14.1.2022.
Ložisko se přece nemůže zničit po 3 letech provozu a proto pojistitel spolu z výrobcem si nemohou dát do smlouvy, že pojistka se nevztahuje na vadné ložisko. To pak mohou vytypovat všechny součástky, že se na to pojistka nevztahuje a nemohou tímto způsobem okrádat spotřebitele.


Produkt

Automatická pračka AE, L88560 TL, výr. č. 74000035


Požadované řešení

Vrácení peněz za opravu (3000 Kč) nebo za pojistku (1530 Kč)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 13:03, před 3 lety

Vzhledem k tomu, že se jedná o smluvní záruku více než 24 měsíců od převzetí zboží, řídí se tato záruka zpravidla smluvními podmínkami společnosti.

Přestože neznáme tyto smluvní podmínky, je nutné upozornit, že servis smí s pračkou nakládat jen dle pokynů spotřebitele. Jestliže tedy spotřebitel požadoval opravu v rámci smluvní záruky, není možné pračku opravit a následně požadovat náhradu za opravu mimo tuto záruku. Domníváme se proto, že servis nemá právo požadovat po spotřebiteli zaplacení této částky.

Jestliže ve smluvních podmínkách bylo uvedeno, že bude oprava bezplatná - musí ji společnost poskytnout bezplatně. V případě, že oprava byla mimo tuto smlouvu, jedná se o smlouvu o dílo. U smlouvy o dílo je nutné předem dohodnout cenu díla, případně určit způsob výpočtu této ceny. Jestliže tak nebylo učiněno a oprava byla provedena bez informování spotřebitele, není spotřebitel povinen tuto opravu platit. Má tak nárok žádat své peníze zpět.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 11:52, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.