Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v Electroworldu jsem zakoupil voděodolný fotoaparát, který přestal po půl roce fungovat. EW výrobek zaslal do autorizovaného servisu VSP DATA a.s., který reklamaci zamítnul s odůvodněním:
Výsledek diagnostiky: V průběhu odborného testu byly zjištěny stopy koroze vnitřních elektronických součástek. Měření těsnosti přístroje v pořádku. Vniknutí tekutiny zaviněné uživatelem. Přímá příčina vytopení fotoaparátu byla zjištěna v souvislosti se vznikem netěsnosti po poškození pádem nebo nárazem. Výrobce detailně uvádí, že fotoaparát musí být pečlivě zkontrolován v případě, že byl vystaven nárazům, tlakům nebo vibracím v důsledku pádu nebo nárazu.
Provedená akce: Pouze diagnostika
Zpráva technika: Zamítnutá záruční oprava.
To je celé, žádné fotografie nebo cokoliv dalšího u vyjádření není.
Prosím Vás o radu jak se tomuto bránit. Fotoaparát mi nespadl, ani nedošlo k žádnému nárazu. Pokud k poškození došlo vodou, jak jsem to měl ovlivnit, když jsem si zakoupil voděodolný přístroj?
Předem Vám velice děkuji.
Petr Tichý
NIKON COOLPIX AW110
Pokud došlo k poškození vodou u voděodolného fotoaparátu a ten proto přestal fungovat, požadované řešení je oprava fotoaparátu. Vyjádření servisu nepovažuji za korektní, chybí podklady k tomuto závěru a já vím, že k pádu ani nárazu nedošlo.
|
Tweet |
Z informací, které jsou nám dostupné, nevyplývá v jaké fázi záruční lhůty byla reklamace uplatněna. Pokud by se jednalo o reklamaci do 6 měsíců od koupě, leží důkazní břemeno ohledně tvrzení, že se o vadu nejedná, dle § 2161 občanského zákoníku na prodejci. Respektive by měl prokázat, že vada nebyla přítomná na zboží při převzetí, nebo naopak prokázat, že byla způsobena jejím uživatelem. Poté se důkazní břemeno obrací. Za spolehlivý důkaz se považuje nezávislý objektivní znalecký posudek. Seznam znalců je k dispozici na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Spotřebiteli doporučujeme aby si vyžádal fotografie poškození.
V tomto případě spatřujeme rozpor v odůvodnění zamítnutí reklamace v souvislostí s těsností přístroje, která je vyhodnocena jako v pořádku, ovšem v dalším odůvodnění společnost tvrdí, že poškození věci je následkem netěsnosti.
Společnost Electro World s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
Na žádost společnosti jsme stížnost znovu otevřeli, aby mohla připojit své vyjádření.
Vážený pane Tichý,
je nám velice líto, že máte problém s fotoaparátem, který jste u nás zakoupil.
My, jako prodejce se musíme řídit vyjádřením autorizovaného servisu výrobce, který v tomto případě, jak uvádíte výše, diagnostikoval, že v průběhu testu byly zjištěny stopy koroze vnitřních elektronických součástek. Měření těsnosti přístroje bylo v pořádku, z čehož vyplývá, že vniknutí tekutiny bylo způsobené uživatelem. Stává se, že spotřebitel mění baterie, či paměťovou kartu a nezabezpečí dobře dvířka fotoaparátu, což netvrdím, že je Váš případ, ale jistě to může být jedna z možností, proč jsou vnitřní součástky zkorodovány a měření těsnosti přístroje je v pořádku.
V tomto případě Vám doporučujeme obrátit se na soudního znalce, který vypracuje nezávislý znalecký posudek a vyvrátí tvrzení autorizovaného servisu výrobce. V případě, že budete mít znalecký posudek, prosím obraťte se na jakoukoliv naši prodejnu nebo na centrálu společnosti, znovu reklamaci přehodnotíme a v co nejkratší době Vám sdělíme naše stanovisko.
Velice nás mrzí, že Vám nemůžeme sdělit příznivější zprávu.
S pozdravem a poděkováním za Váš podnět
Bc. Jana Jurčová
Service Specialist společnosti Electro World
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, žádáme jej o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Protože služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.