Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.12.2021 vystavena faktura na oxymetr, zaplacena. O několik dnů zboží vyzvednuto v zásilkovně.Po týdnu reklamace emailem na nefunkční oxymetr - info@zenco.cz (adresa z obdrženého emailu). Do dnešního dne - 19. den od podaní reklamace emailem žádná odpověď - eshop Zenco.cz nekomunikuje.
Pulzní oxymetr nefunguje - neměří
vrácení zaplacené částky 169 Kč na účet z kterého částka byla uhrazena
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Grófe,
z emailové komunikace mezi Vámi a naším reklamačním oddělením vyplývá, že Váš požadavek byl již v pořádku vyřízen a peníze byly vráceny na Váš účet. V případě dalších nejasností nás prosím kontaktujte. Děkujeme
Hodnocení:
Komentář: Škoda, že komunikace mezi mnou a eshopem Zenco nebyla tak dobrá jako komunikace mezi ALFI corp., s.r.o a mnou za pomoci Dtestu. Mockrát děkuji Dtestu za odbornou pomoc.