Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 24.10.2019 jsme zakoupili zájezd do Holandska Květinové korzo, který měl probehnout 23.4. - 26.4.2020. Bohužel přišel Covid a zájez byl přesunut na 15.4. - 18.4.2021. Bohužel zájezd opět neproběhl a byl nám vystaven voucher platný do 31.12.2022 s tím, že v emailu od ck bylo psáno: "Pokud poukaz nevyužijete do 31.8.2021, můžete si požádat o proplacení poukazu." Bohužel jsme si z nabídky ck nevybrali, a proto jsme zažádali o vrácení peněz. Po několika urgencích nám bylo sděleno, že peníze budou vyplaceny do konce roku 2021. Bohužel peníze ani do konce roku nevrátili. Po urgenci nám bylo zasláno od cestovní kanceláře, že není v tuto chvíli v jejich silách všem klientům peníze vrátit, že se ruší stále další zájezdy. Sice dnešní situaci chápeme, ale peníze chceme vrátit. Pokud ck psala, že vrátí do konce roku, mělo by to tak být. Bohužel už k ck nemáme důvěru a bojíme se, že k vrácení peněz nedojde. Proto tohle bereme jako poslední možnost před využitím právní cesty.
Holandska Květinové korzo
Okamžité navrácení peněz
|
Tweet |
Ustanovení § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zakotvuje povinnost pořadatele vrátit při odstoupení od smlouvy (nerozhodné je, zda od smlouvy odstoupil sám pořadatel nebo spotřebitel) spotřebiteli peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu.
Byla-li doba vymezená pro navrácení peněžních prostředků překročena, jedná se tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.