Společnost


SPEI SERVIS, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55105Špatně provedená oprava automobilu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 18 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2022, před 3 lety

Lucie Vondráčková

Znění stížnosti

1.11.21 jsem predala k oprave vuz, ktery jel s nizsi hladinou oleje, ten byl pote doplnen, ale motor je hlucnejsi. Vuz jsem prevzala 23.12.21. Tehoz dne vykazoval stejnou vadu, navic se narazove z vyfuku nadmerne kouri a zacal mit nadmernou spotrebu oleje. Najela jsem 100km a vratila vuz 7.1.22 do servisu na reklamaci opravy s tim, ze jsem k oprave predala pojizdny vuz s hlucnejsim motorem a po oprave za 65206,- Kč byl vracen v horsim stavu. Doslo k vymene dilu, ktere dle jineho mechanika jsou v poradku, mam je k dispozici. Jedna se o chladic, byl vymenen s tim, ze je v nem olej, coz je bezny jev u benzinoveho motoru s turbem. Mechanik chladic napustil vodou a zjistil, ze je v poradku. Sdelila jsem servisu, ze po vyzvednuti puvodniho chladice z nej naukapla kapka oleje, na to mi bylo sdeleno, ze olej vytekl, když byl chladic 5tydnu vymontovany v servisu. Bylo vymenene ventilove viko, puvodni je v poradku, dále vodni pumpa, svicky aj. Servis me 13.1.22 tel.sdelil, ze na reklamaci nemam narok, jelikoz zjistili, ze se objevila dalsi zavada, ktera zpusobuje vse uvedene a navrhli dalsi opravu za vice nez 40.000,- Kč.


Produkt

Opel Astra, RZ 2AJ6470, najeto 85651 km


Požadované řešení

Uvest vozidlo do predesleho stavu, vratit zpet puvodni dily, ktere mam k dispozici a vratit penize za opravu. Vuz k oprave mel servis k dispozici od 1.11.2021 do 23.12.2021, tedy 53 dnu, pozaduji uvest do puvodniho stavu co nejdrive. Puvodni dily mohu servisu dodat obratem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 11:21, před 3 lety

Oprava poškozeného vozidla, s výjimkou opravy v reklamačním řízení, je smlouvou o dílo dle § 2587 občanského zákoníku. Dílem, které má být vykonáno, je v tomto případě samotná oprava vozidla. Během doby, kdy probíhá oprava vozidla má spotřebitel právo dle § 2593 občanského zákoníku na kontrolu provádění díla. Zjistí-li že zhotovitel (podnikatel) porušuje svoji povinnost, může po zhotoviteli požadovat zajištění nápravy, a aby při provádění díla postupoval řádným způsobem.

Pokud se vady projeví nebo budou zjištěny po provedení díla, tedy po jeho dokončení a předání, má spotřebitel právo reklamovat dílo. V případě, že spotřebitel uplatní právo na reklamaci díla, může po zhotoviteli požadovat opravu díla. Podnikatel by v takovém případě měl opravit všechny vady oprávněně vytknuté spotřebitelem.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 11:41, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.