Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
V neděli 16.1.22 jsme s manželem kupovali auto na pobočce v ÚnL.
Personál byl velice milý, ochotný všechno, teď už vím, že to je jen přetvářka, aby dostali člověka tam kam potřebují.
Čekali jsme tam přes 4 hodiny. Skládali jsme 40% akontaci a zbytek jsme si chtěli vzít na úvěr. Ale údajně po mně budou pravděpodobně chtít, abych si do auta nechala nainstalovat GPS lokátor, že to má vliv na posuzování žádostí (že to takto áčka takhle dělají ve 100% prodeje aut). Ale také mi zároveň slečna řekla, že tuhle blbost a asi další 3 mám v ceně auta, že to nemusím řešit. Akorát že za rok si budu muset platit za tu GPS 149,- měsíčně. Áčka ještě na protiúčet od nás odkupovali auto, takže toho papírování bylo opravdu hodně. Když k tomu došlo, tak slečna začala tak rychle drmolit páté přes deváté, že jsem nestačila nic pobrat. Důležité dokumenty jako kupní smlouva nebo úvěr, všechno přišlo e-mailem. Slečna mi to ukazovala na malé obrazovce, kde mi akorát ukázala podpis, ale ne že by se mnou projela smlouvu jako to dělají v bance, kdy Vám ukážou všechno co si máte zkontrolovat (cenu, splátky atd.), na jednom papíru jsem viděla částku a předpokládala jsem, že je to cena za celkový úvěr. Nechávala mě podepisovat takovým fofrem papíry, abych neměla čas na přemýšlení/protesty/dotazy atd. Samozřejmě mě to neomlouvá, ale nepředpokládala bych, že v téhle době v tak velký firmě, by se něco takového mělo dít, že Vám nastřelí ve finále úplně jinou cenu než za kterou auto máte kupovat. Je to moje blbost, ale po 4 hodinách čekání to dopadlo bohužel takto.
Přijela jsem domů a zjistila, že v ceně auta není ani jedna doplňková služba, naopak všechno je přičtený k ceně auta. Takže bychom za auto zaplatili o 33.000,- a to tam údajně je ještě nějaká sleva na 16.000,- takže by to bylo ještě o toto víc.
První servis, máte od nás zdarma... bodejť bych ho neměla zdarma, když si za něj 9.000,- zaplatím.
Od včerejšího rána bombarduju áčka ať mi někdo kompetentní odpoví nebo zavolá, abych věděla, jak se k tomu postaví, jak to vyřešit ku prospěchu všech. Dneska se mi tedy konečně někdo ozval, ale byl to technik, který mi je k ničemu, takže požadavek předali zase dál, tak nevím, co se stane. To už si dřív zítra stihnu sjet na pobočku.
Nicméně jsme si teda sehnali hotovost, od úvěru jsme odstoupili a chceme odstoupit i od těch dalších služeb, které nám byly vnuceny stylem, že jsou v ceně vozu a nebylo to tak. A že si za vůz doplatíme zbytek. Ale jak to tady čtu, tak na 90% nás pošlou všichni víme kam.
A to nemluvím o tom, že u nich máme svých 40.000,- ale oni odmítají cokoli vracet. Musíme si vybrat max. jiné auto. Ale to my stejně nechceme. Chceme tohle, jen ho mít možnost doplatit v hotově, a to do částky za jakou bylo vystaveno bez blbostí okolo.
Jinak jsem nelenila a hned jsem psala na úvěrovou instituci, co je pravdy na tom, že GPS lokátor rozhoduje o tom, jestli dostanu půjčku nebo ne, tak mi bylo odpovězeno (můžu doložit e-mailem), že to na to nemá absolutně žádný vliv. Už jsem psala i na firmu, která by měla GPS instalovat, jak to s tím je a jestli se dá odstoupit od smlouvy, aby nemohli říct, že to nejde jako v jiných případech, které jsou zde uvedený u jiných stížností.
Takže asi tak, jsem poučena do konce života, že budu číst snad i blbý účtenky z Alberta.
Prodej auta + doplňkové služby
Odstoupení od nesmyslných produktů o které nemáme zájem v hodnotě 33.399,- a nechat nás doplatit auto do jeho celkové ceny, což je 60.000,-
20.000,- jsme složili a 20.000,- jsme dostali protiúčtem za staré auto
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu bude sníženy náklady na nákup vozidla nebo že doplňkové služby jsou již započteny v ceně vozidla, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Pokud jde o zmiňovanou nekalou obchodní praktiku, má-li spotřebitel dojem, že dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Džurbanová,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší stížnosti již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.