Společnost


Utylis Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#55119Podvod na starých lidech od spolupracující firmy use3si.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 18 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2022, před 3 lety

Radek Chmela

Znění stížnosti

Dne 7.6.2021 podvodná osoba oslovila mou starou matku, s tím, že jí prodlouží stávající smlouvu za dodávku elektřiny. Bohužel to byl podvod ze strany jakési firmy use3si.CZ, kdy podepsala papír s miniaturním písmem, že se zavazuje odebírat el. en. a volbu nechá na firmě shora uvedené. Po půl roce přišel platební kalendář od firmy Utylis s.r.o. A dělat teď nejde nic, maximálně najít toho šmejda a vzít ho holí přes hlavu!!!


Požadované řešení

Zavřít hajzla!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 10:15, před 3 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Na základě novely zák. č. 458/2000 Sb., energetický zákon, účinné od 1.1.2022, je možné vypovědět smlouvu o zprostředkování kdykoliv během jejího trvání, a to bez výpovědní doby a bez finančních postihů vůči spotřebiteli

Při uzavření smlouvy mimo obchodní prostory nebo distančním způsobem má podnikatel zároveň dle § 1822 odst. 2 občanského zákoníku povinnost vydat spotřebiteli bezprostředně po uzavření smlouvy alespoň jedno její vyhotovení.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu mimo obchodní prostory nebo distančním způsobem, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek podle § 11b zák. č. 458/2000 Sb., energetický zákon.

Co se týče přímo dodavatele, vykonává dozor Energetický regulační úřad, který je také orgánem mimosoudního řešení sporů. Vzory a další informace lze nalézt zde: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 10:54, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.